English

مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان خبر داد:

گام های پرشتاب پالایشگاه اصفهان برای رسیدن به جایگاه پالایشگاه سبز

مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان بیان کرد: ۷۵ درصد مصرف آب دراین شرکت کاهش داشته است و به این سمت حرکت می‌کنیم که هیچ‌گونه آب دورریزی نداشته باشیم تا به سمت یک پالایشگاه سبزحرکت نمایم.

گام های پرشتاب پالایشگاه اصفهان برای رسیدن به جایگاه پالایشگاه سبز
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

به نقل از  واحد رسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، محسن قدیری در همایش آموزشی قوانین، مقررات و ضوابط محیط ‌زیست با بیان اینکه ۶.۲ میلیارد یورو پروژه برای هلدینگ تعریف کردیم، گفت: بر همین اساس توسعه اصلی ما با مجوزهای محیط‌ زیست در بندرعباس است که در حال ساخت یک پالایشگاه ۱۲۰ هزار بشکه‌ای هستیم.

وی گفت: این هلدینگ در مسیر محیط‌ زیست و مسئولیت‌های اجتماعی خود حرکت می‌کند، راهبرد جسورانه این شرکت تبدیل‌شدن به ۵۰۰ شرکت برتر دنیا است که برای این کار در مسیر محیط ‌زیست باید حرکت کنیم.

قدیری با بیان اینکه در هلدینگ پتروپالایش اصفهان نزدیک به ۲۳ پروژه آبی تدوین شده است  که باید به سمت مدیریت مصرف آب حرکت کنیم تصریح کرد: ۷۵ درصد مصرف آب دراین شرکت کاهش داشته است و به این سمت حرکت می‌کنیم که هیچ‌گونه آب دورریزی نداشته باشیم تا به سمت یک پالایشگاه سبزحرکت نمایم.

وی با بیان اینکه باید بر اساس پروتکل‌ها تمام گازهای گلخانه‌ای خود را کنترل کنیم، ادامه داد: پروژه تصفیه نفت سفید ما که در مراحل آخر است، ۴۰ تن گوگرد را از اتمسفر کشور حذف می‌کند و به دنبال این هستیم که میزان گوگرد تولیدی دراین شرکت به زیر نیم درصد برسد که کار بسیار بزرگی است.

قدیری، با بیان اینکه کلیه پروژه‌های پالایشگاه اصفهان درراستای پدافند غیرعامل است، تأکید کرد: در هر جلسه‌ای که در کشور حضور داریم از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم، ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۱۰ هزار جوان از طریق شرکت‌های زیر مجموعه پالایشگاه اصفهان مشغول به کارخواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت گوگرد جزء اولین مصوبات هیئت دولت برای ما بوده است، گفت: روزانه یک هزار تن co2 تولید میشود که اگرچه مشکل محیط زیستی ندارد اما در تلاش هستیم با اخذ مجوزهای لازم، این مورد را با ترکیب هیدروژن به اتانول و زنجیره ارزش وارد کنیم.

وی ادامه داد: پالایشگاه اصفهان به طور کامل تحت تابعیت محیط ‌زیست است و واحدهایی که باید از شعاع ۵۰ کیلومتری شهرها خارج شوند به بندرعباس منتقل خواهند شد.

مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان، تأکید کرد: تلاش می کنیم در چند سال آینده به استانداردهای ۲۰۵۰ برسیم و تمامی محصولات پالایشگاه اصفهان یورو ۵  شود همچنین تلاش داریم کوره‌های پالایشگاه اصفهان را هم به سمت استانداردهای جهانی برسانیم.

گفتنی است؛ درحاشیه همایش آموزشی قوانین، مقررات و ضوابط محیط ‌زیست، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل محیط زیست استان اصفهان و هلدینگ پتروپالایش اصفهان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این مجموعه صنعتی در حوزه حفظ محیط زیست به امضا رسید.

مدیر هلدینگ الایشگاه اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه