English

نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در شهرستان نایین افتتاح شد

یک نیروگاه خورشیدی ۱ مگاواتی در شهرستان کویری نایین اصفهان امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.

نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در شهرستان نایین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، نیروگاه خورشیدی ۱ مگاواتی در شهرستان کویری نایین امروز با حضور وزیر نیرو (ویدئو کنفرانس) و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد تا نویدبخش آینده‌ای روشن در زمینه تولید برق پاک و پایدار در ایران باشد.

نیروگاه خورشیدی نایین که توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری 27 میلیارد تومانی احداث شده است، شامل بیش از 2 هزار پنل خورشیدی با ظرفیت 1000 کیلووات است.

این نیروگاه نه تنها به تامین برق مورد نیاز منطقه کمک می‌کند، بلکه از انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های مضر نیز جلوگیری می‌کند و گامی بلند در راستای جهش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از این دستاورد بزرگ، اظهار داشت: احداث این نیروگاه در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم شهید آیت الله رئیسی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و استفاده از منابع پاک و پایدار انرژی صورت گرفته است.

وی با اشاره به جهش قابل توجه در این زمینه طی سال‌های اخیر، افزود: در حال حاضر شاهد افزایش قابل توجه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان اصفهان به ویژه در شهرستان نایین هستیم که این امر نشان‌دهنده اهتمام دولت و بخش خصوصی به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار است.

 

نیروگاه‌های خورشیدی امیدی برای آینده نایین

مرادی در ادامه به ظرفیت‌های منحصر به فرد شهرستان نایین برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی اشاره کرد و گفت: تابش مستمر خورشید و شرایط مساعد زمین در این منطقه، نایین را به مکانی ایده‌آل برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی تبدیل کرده است.

 این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد :با حمایت دولت و همکاری بخش خصوصی، شاهد احداث نیروگاه‌های خورشیدی بیشتری در این شهرستان باشیم و از این طریق، ضمن تامین برق مورد نیاز، برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه نیز گام‌های بلندی برداشته شود.

شرکت توزیع برق استان اصفهان

امیدها و چشم‌اندازها

مرادی گفت: با احداث نیروگاه‌های خورشیدی مانند نیروگاه نایین، می‌توانیم به تدریج شاهد کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و آلاینده، ارتقای کیفیت هوا، حفظ محیط زیست و ایجاد منابع جدید شغلی باشیم.

مدیرعامل شرکت توریع برق استان اصفهان افزود: بدون شک، توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، گامی مهم در جهت توسعه پایدار و ایجاد ایرانی آباد و سرافراز برای نسل‌های آینده خواهد بود.

 

افتتاح همزمان 13 نیروگاه خورشیدی در سراسر کشور

گفتنی است؛ در این روز، همزمان با افتتاح نیروگاه خورشیدی نایین، 12 نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در سراسر کشور توسط وزیر نیرو افتتاح و به بهره برداری رسید. این اقدام نشان‌دهنده عزم دولت سیزدهم برای توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران و حرکت به سمت آینده‌ای پاک و پایدار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه