English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح کرد:

پیش بینی ثبت نام ۵۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان‌های اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان راغب به ثبت‌نام در هنرستان‌ها باشند که در این زمینه ظرفیت‌های جدیدی نظیر هنرستان‌های جوار صنعت به آموزش و پرورش استان اضافه شده است.

پیش بینی ثبت نام ۵۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان‌های اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، محمدرضا ابراهیمی در یک‌صد و هفتاد و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی بعد از دوران کرونا شدت بیشتری گرفته است و تنوع و فراوانی آن بیشتر و سن ابتلا به آن کاهش‌یافته است.

وی افزود: امروزه سن ابتلا به بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش‌یافته و به سال‌های مدرسه رسیده است درحالی‌که گذشته چنین نبود.

ابراهیمی میز نماد را یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: از طریق میز نماد می‌توان مداخلات مؤثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشت و نهادهایی مثل دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، سپاه پاسداران و در مجموع ۱۴ واحد در این میز مشارکت دارند تا هریک به نحوی در کاهش آسیب اجتماعی مشارکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص تأسیس هنرستان کشاورزی بیان داشت: این هنرستان می‌تواند با جذب نیروهای جوان و مستعد در این حوزه، به مأمنی برای تربیت نیروی متخصص در این حوزه تبدیل شود.

وی اضافه کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان راغب به ثبت‌نام در هنرستان‌ها باشند که در این زمینه ظرفیت‌های جدیدی نظیر هنرستان‌های جوار صنعت به آموزش و پرورش استان اضافه شده است.

ابراهیمی اذعان کرد: احداث هنرستان کشاورزی با کمک جهاد کشاورزی می‌تواند گام مؤثری در راستای تقویت رشته‌های کشاورزی و تربیت نیروی متخصص باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: کمیته مشترک آموزش و پرورش و سازمان جهاد کشاورزی باید برای احیای هنرستان کشاورزی باید تشکیل تا مبنای فعالیت به‌خوبی طرح‌ریزی شود و شروع خوبی در این زمینه صورت پذیرد؛ تبلیغات ویژه‌ای برای هنرستان کشاورزی باید برنامه‌ریزی کرد و از ظرفیت رسانه‌ها جمعی استان بهره برد.

وی عنوان داشت: در استان اصفهان ۵ هنرستان کشاورزی داریم و این رشته در استان طرف‌داران قابل‌توجهی دارد؛ در هنرستان کشاورزی شهرضا، دانش‌آموزان کلاس دهم عنوان کردند که پیشنهاد کار دارند و می‌توانند به‌عنوان نیروی ماهر در این حوزه فعالیت کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی، پروژه مهر است که بخش‌های مختلفی نظیر نیروی انسانی تا فضای فیزیکی مدرسه را در برمی‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه