English

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد؛

اجرای قانون حد نگار در۹۹.۵ درصد از اراضی ملی استان اصفهان/ رفع تصرف ۶۸ هکتار از اراضی حریم رودخانه زاینده رود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: برای ۹۹.۵ درصد از اراضی ملی در استان قانون حد نگار اجرا شده است و نیم درصد باقی مانده به دلیل مشترک بودن اراضی با استان‌های همجوار است.

اجرای قانون حد نگار در۹۹.۵ درصد از اراضی ملی استان اصفهان/ رفع تصرف  ۶۸ هکتار از اراضی حریم رودخانه زاینده رود
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: قوه قضائیه به عنوان ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیشبرد اهداف نظام مقدس غیرقابل انکار است.

وی گفت: اجرای مأموریت‌ها، رسالت و برنامه‌های ذاتی قوه قضائیه بر اساس قانون اساسی و بر اساس سند تحول قضائی، یعنی ریل اصلی حرکت قوه قضائیه تعیین شده است و چند سالی است که بر اساس سند تحول که سند تحول نیز در زمان آیت‌الله رئیسی تدبیر و تشکیل شد ابلاغ شده است.

این مقام مسئول افزود: درحال حاضر مبنای حرکت ما و عملکرد و تحول برنامه‌های کلان در سند تحول آمده است که در حقیقت همان وظایف اصلی یعنی محورهای اصلی وظایف قوه قضائیه است که در قانون اساسی فصل یازدهم و در اصل ۱۵۶ قانون اساسی آمده است.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد:یکی از موضوعاتی که طی سال گذشته ابرچالشی بوده و همچنان در صدر نگرانی‌های قوه قضائیه و مردم است اطاله دادرسی است که در این زمینه اقدامات خوبی در سند تحول پیش‌بینی شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان درارتباط با پرونده‌های قدیمی و مسن در استان گفت: در سال ۱۴۰۱ متوجه شدیم که قدیمی‌ترین پرونده ما به سال ۷۳ برمی‌گردد، البته پرونده چندین جلد و پیچیدگی‌های زیادی داشته و جنبه‌های مختلف پیدا کرده است.

 

تشکیل ۱۶۶ هزار و ۲۹۴ فقره پرونده در دستگاه قضائی استان

وی با بیان اینکه در دوماهه اول امسال تعداد ۱۶۶ هزار و ۲۹۴ فقره پرونده در دستگاه قضائی استان تشکیل شده است، افزود: در سال ۱۴۰۲ در همین مدت دوماهه ۱۵۸ هزار پرونده بوده که ۵.۱ درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به افزایش همه ساله پرونده‌های وارده در استان بیان داشت: از تعداد پرونده تشکیل شده در فروردین و اردیبهشت سال جاری، ۱۶۰ هزار ۸۷۵ فقره پرونده مختومه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: از سال گذشته حدود ۲۰ هزار پرونده باقی مانده است که تعداد کل پرونده‌های در حال رسیدگی از سنوات قبل در شعب حقوقی و کیفری استان  بالغ بر ۲۷۸ هزار و ۴۵۸ پرونده می باشد.

 

مختومه شدن ۳۰۷ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان اصفهان

 رئیس کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: سال گذشته ۳۱۲ هزار پرونده نیز به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع و ۳۰۷ فقره رسیدگی و مختومه شده است.

به گفته حجت الاسلام جعفری تعداد پرونده‌هایی که در استان به لحاظ قانونی قابلیت صلح و سازش داشتند ۱۹۳ هزار فقره پرونده بوده است که ۶۹ هزار فقره منتهی به صلح و سازش شد.

این مقام مسئول گفت: سال گذشته ۸ هزار و ۶۸۸ مورد تصرف عدوانی اراضی ملی صورت گرفت که برای آنها پرونده تشکیل و تعداد دو هزار و ۲۹۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز داشتیم که برای آنها نیز پرونده تشکیل شده است.

 

پلمب ۹۶۹ چاه آب غیرمجاز در اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ۷۱۶ هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف شده و به بیت‌المال برگشته است، افزود: تعداد ۹۶۹ چاه آب غیرمجاز نیز این شرایط تنش آبی پلمب و مسدود شد .

 

رفع تصرف ۶۸ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه زاینده رود

وی ادامه داد:با همکاری دستگاه قضائی و شرکت آب منطقه‌ای استان، تاکنون ۶۸ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود رفع تصرف شده است.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: برای ۹۹.۵ درصد از اراضی ملی در استان قانون حد نگار اجرا شده است که نیم درصد باقی مانده به دلیل مشترک بودن اراضی با استان‌های همجوار است.

 

صدور ۲ هزار ۶۳۶ برگ سند مالکیت تک برگی برای اراضی ملی استان

رئیس دستگاه قضائی استان بیان داشت: همچنین تاکنون ۲ هزار ۶۳۶ برگ سند مالکیت تک برگی برای اراضی ملی به نام دولت با نمایندگی سازمان ملی و مسکن در حریم شهرها صادر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته با تلاش دستگاه قضائی از تعطیلی ۴۸ واحد تولیدی در استان جلوگیری شد، افزود:کارشناسان ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی دستگاه قضائی ۴۲۶ مورد بازدید از واحدهای تولیدی استان انجام داده‌اند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره باینکه کاهش جمعیت کیفری از محورهای سند تحول قضائی استف اظهار داشت: در همین زمینه از طریق عفو و بخشودگی، سال گذشته ۴۵۲ پرونده داشتیم که با ۳۷۵ پرونده موافقت شد و مشمول عفو و بخشودگی شدند.

 

رتبه اول ستاد دیه استان اصفهان در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به کسب رتبه اول ستاد دیه استان اصفهان در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت:در سال گذشته بیش از ۸۲ میلیارد تومان از سوی خیرین اصفهانی برای آزادی زندانیان کمک شد که از این محل، ۶۸۸ نفر آزاد شدند.

این مقام مسئول افزود: خیرین استان در ماه رمضان امسال ۱۱۰ میلیارد تومان تعهد کردند و بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان آن تا کنون وصول شده و پیش‌بینی می‌کنیم با تحقق کامل این مبلغ، بتوانیم ۸۱۱ نفر از زندانیان دارای شرایط را از زندان آزاد کنیم.

 

استحقاق آزادی یک هزار و ۲۲۲ زندانی در طرح شهید رئیسی

حجت الاسلام جعفری گفت: همچنین در طرح شهید رئیسی نیز یک هزار و ۲۲۲ زندانی که به دلیل جرایمی در زمینه انفال و واحدهای تولیدی محبوس هستند، استحقاق آزادی دارند.

رئیس کل دادگستری اصفهان با بیان اینکه آمار صلح و سازش در شعب شوراهای حل اختلاف استان ۳۲ درصد است، بیان کرد: در سال گذشته میزان صلح و سازش در مراجع قضائی استان نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود سه درصد افزایش داشته است اما همچنان با میانگین کشوری ۸درصد فاصله داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه