English

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر:

بیانیه پایانی اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو ACD چراغ راه فعالان بخش خصوصی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: بیانیه پایانی دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا چراغ راهی برای فعالان بخش خصوصی ایران بوده و سبب تثبیت و توسعه بازارهای صادراتی می‌شود.

بیانیه پایانی اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو ACD چراغ راه فعالان بخش خصوصی است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، خورشید گزدرازی با اشاره به ظرفیت، جایگاه و سابقه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان مدیریت شایسته‌ای در میزبانی کشورهای آسیایی داشت و تمام اتفاقات اجلاس طبق برنامه پیش رفت.

او برگزاری اجلاس نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضوACDدر اصفهان را افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که چنین میزبانی‌هایی باتوجه‌به جایگاه استان‌های دیگر، به آن‌ها نیز اعطا شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر با بیان اینکه حضور فعالان اقتصادی، نمایندگان اتاق های بازرگانی کشورهای آسیایی و نمایندگان اتاق‌های مشترک جایگاه این اجلاس ارتقا بخشیده بود، تصریح کرد: مواردی که در نشست‌های اجلاس مطرح شد می‌تواند تعامل بین کشورهای آسیایی را افزایش دهد.

او ادامه داد: افزایش تهاتر و صادرات کالا و تبادلات تجاری با بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های کشور محقق شده و امیدواریم با افزایش سطح تعامل و گفت‌وگوها، ایران به جایگاه و پایگاه این تبادلات تبدیل شود.

گزدرازی اضافه کرد: بیانیه پایانی دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا چراغ راهی برای فعالان بخش خصوصی ایران بوده و سبب تثبیت و توسعه بازارهای صادراتی می‌شود.

او با بیان اینکه ایران یک درصد جمعیت و هشت درصد منابع جهان را در اختیار دارد، گفت: در این میان استان بوشهر نیز ظرفیت‌های مرزی و بندری بسیاری داشته می‌تواند در حوزه بازرگانی، معدن و کشاورزی نقش‌آفرینی کند؛ لذا تعاملی که بین اتاق‌های بازرگانی ایجاد می‌شود باعث دستیابی به ظرفیت‌های موجود در بازارهای هدف به‌ویژه جنوب شرقی آسیا و آفریقا خواهد شد.

این مقام  مسئول بر ایجاد کنسرسیوم یا ائتلاف بهتر و شایسته‌تر میان کشورهای آسیایی با مرکزیت ایران تاکید و اضافه کرد: این امر باعث می‌شود کالای صادراتی دارای کد شده و کیفیت و کمیت آن نیز تحت کنترل قرار گیرد که نتیجه آن تسهیل در دستیابی به بازارهای هدف خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: همچنین کالاها دچار انبوه یا کمبود در فرایند تولید و صادرات نخواهد شد و این اتفاق به ارزآوری برای کشور کمک می‌کند که منجر به جهش تولید می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه