English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان خبرداد؛

خارج شدن ۵۰ روستا از آبرسانی سیار در استان اصفهان / هزینه ۵۶۰۰ میلیارد برای جبران افت فشار آب در اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: ۵۰ روستا از آبرسانی سیار در استان اصفهان خارج و دارای آبرسانی پایدار شدند.

خارج شدن ۵۰ روستا از آبرسانی سیار در استان اصفهان / هزینه ۵۶۰۰ میلیارد برای جبران افت فشار آب در اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، حسین اکبریان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب بیان داشت: طی یک سال گذشته ۵۶۰۰ میلیارد ریال برای جبران بخشی از افت فشار شبکه آب استان و بهبود آبرسانی هزینه شده است.

وی بابیان اینکه کمترین افت فشار آب را در سطح شهر اصفهان داشته ایم ، افزود: پروژه‌هایی در شبکه توزیع آب خیابان صاحب‌روضات، مولوی و مسرور برای کاهش افت فشار آب انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان ادامه داد:امسال درهسته مرکزی و هسته ای شهراصفهان شاهد افزایش ۲ برابری آب بوده ایم.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین فاز اضطراری تصفیه خانه چادگان در سال گذشته به دلیل افزایش تقاضا وارد مدار بهره برداری شد.

اکبریان افزود: در یک سال گذشته برای پایش بیشتر افت فشار آب در استان، ٣٧ منطقه داخل و خارج از سامانه اول آبرسانی اصفهان بطور کامل رصد شده است که تا به امروز حدود ۶٠ درصد از آنها عملیاتی شده است.

وی گفت: با پیگیری وزیر کشور و دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان تخصیص یافته و تلاش می‌شود از محل اعتبار بند (م) ماده ۲۷ تأمین مالی برای پروژه‌های آب و فاضلاب استان انجام شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: از محل ماده ۵۶ استفاده از تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی شبکه آب و فاضلاب اصفهان‌، ۸۰ میلیارد تصفیه خانه چادگان و ۵۰ میلیارد تومان برای احداث ایستگاه پمپاژ علی آباد تأمین شده است.

وی با اشاره به نصب تجهیزات تخصصی، ابزار دقیق، نصب فشارسنج، پهنه‌بندی برای بهبود آبرسانی در استان اصفهان گفت: با وجود افزایش دمای هوا امسال نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری در آبرسانی و افت فشار آب داریم.

حسین اکبریان در ارتباط با  فروریزش‌ها در سطح شهر اصفهان بیان داشت: بررسی‌ها نشان می دهد که این فروریزش‌ها بویژه در جنوب شهر اصفهان ارتباطی با فرونشست زمین ندارد و بدلیل خوردگی تاج لوله‌ها رخ می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات متعدد در شبکه فرسوده فاضلاب اصفهان ادامه داد: بر همین مبنا مقدمات جذب پنج هزار میلیارد ریال را در دستور کار قرار داده ایم، از طرف دیگر برای جذب ۵۰ میلیون یورو نیز رایزنی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به قدیمی بودن شبکه فاضلاب اصفهان اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته از محل فاینانس خارجی و ویدیومتری ۲۰۰ کیلومتر از فرسودگی شبکه اصلاح شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه