English

استاندار اصفهان:

اصناف از پرچمداران کمک‌های مؤمنانه در شرایط سخت مردم هستند

استاندار اصفهان گفت: اصناف در بحران‌های مختلف و روزهای سخت نیز کنار مردم ایستادند که در همین دوره اخیر، با فراگیری کرونا با وجود اینکه شرایط درآمدی برای آنان در سختی و مشقت بود باز هم مردم را تنها نگذاشتند.

اصناف از پرچمداران کمک‌های مؤمنانه در شرایط سخت مردم هستند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، سیدرضا مرتضوی در همایش روز ملی اصناف، ضمن تقدیر از تلاش‌های اصناف در توزیع ثروت و ایجاد توازن در جامعه، گفت: اصناف در طول مدت حیات خود، نقش متفاوت و چند وجهی ایفا کرده و صرفاً به حوزه اقتصاد خُرد نپرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اصناف در دوران پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز کنار مردم می‌ایستادند، ادامه داد: در برهه‌های مختلف، کوتاهی‌های رژیم پهلوی آسیب‌هایی را به جامعه وارد می‌کرد که در این میان اصناف پناه و پشتوانه مردم بودند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصناف در طول تاریخ ذیل نگاه مکتبی رشد یافتند، بیان کرد: اصناف در مسیر حرکت خود از پیش از انقلاب اسلامی تاکنون با الهام از معارف اهل بیت(ع) تلاش می‌کنند تا دستگیر محرومان جامعه باشند.

مرتضوی با بیان اینکه اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی نقش متفاوتی ایفا کردند، اظهار کرد: بسیاری از سنگرها و جبهه‌هایی که در مقابل رژیم ستم‌شاهی ایجاد شد از ناحیه اصناف بود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز باتوجه به نقش اصناف در دوران دفاع مقدس در ثبات و پایداری نظام اسلامی مورد کینه دشمنان بودند.

استاندار اصفهان گفت: ۱۱ هزار شهید اصناف خود گواه ما است بر عملکرد و میدان داری اصناف در دفاع و پایداری از ایران اسلامی است.

وی افزود: اصناف از حیث توزیع ثروت و ایجاد توازن در جامعه عملکرد شایسته ای دارند همچنین در حوزه‌های اجتماعی نیز می‌توان طوماری از خدمات را برای آنان برشمرد.

استاندار اصفهان متذکر شد: اصناف در بحران‌های مختلف و روزهای سخت نیز کنار مردم ایستادند که در همین دوره اخیر، با فراگیری کرونا با وجود اینکه شرایط درآمدی برای آنان در سختی و مشقت بود باز هم مردم را تنها نگذاشتند.

وی با اشاره به اینکه اصناف یکی از پرچمداران کمک‌های مؤمنانه در شرایط سخت مردم هستند، اظهار کرد: اصناف نقش درخشانی در ترویج این فرهنگ که برآمده از باور و حقیقت وجودشان است، ایفا کرده‌اند.

استاندار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بالأخص شهید جمهور آیت الله رئیسی، گفت: تعبیری که رهبر معظم انقلاب برای این شهید بزرگوار به کار بردند این بود که ایشان یکی از بهترین عناصر در زیر آسمان بودند و انصافاً این تعبیر درستی در مورد سیدالشهدای خدمت است.

مرتضوی عنوان کرد: این شهید والامقام در هر مسئولیتی که قرار می‌گرفت الگویی از سلوک رفتاری، تعهد و تخصص را از خود به یادگار می‌گذاشت.

وی با اشاره به اینکه شهید جمهور آیت الله رئیسی حتی در تبلیغات انتخابات نیز الگوی بی‌نظیری را از خود ترسیم کرد، گفت: ایشان به نحوی عمل کرد که اگر بخواهیم الگویی برای یک سلوک مؤمنانه در رقابت‌های انتخابات معرفی کنیم بدون شک این شهید بزرگوار که الگوی به تمام معنا است را به جامعه معرفی خواهیم کرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: ایشان وقتی مورد نیش و طعنه و کنایه قرار می‌گرفت، می‌گفت اگر با تهمت زدن به من مسائل مردم حل می‌شود اشکالی ندارد، تهمت بزنید.

مرتضوی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی در طول زندگی خود ذره ذره فضائل اخلاقی و صفات و ویژگی‌های نیکویی را در وجود خود جمع کرد.

مرتضوی تصریح کرد: آنانی که مجدداً لجن پراکنی و دوران شهید رئیسی را فلاکت معرفی می‌کنند، کسانی هستند که وقتی وزاری آنها می‌خواستند رییس‌جمهورشان را ملاقات کنند چهار ماه در نوبت می‌ماندند و فرصت پیدا نمی کردند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: کسانی که می‌گویند دوران رئیسی فلاکت بار بود؛ افرادی هستند که کاری کردند که حتی جیبوتی هم برای ما خط و نشان می‌کشید.

مرتضوی ادامه داد: این وزیری که امروز علیه رئیس‌جمهور شهید لجن پراکنی می‌کند همانی است که تا حدی کشور ما را ذلیل کرد که پس از مذاکراتش در یک کشور اروپایی حتی بنزین هواپیمایش را تأمین نمی‌کردند که به ایران بازگردد.

استاندار اصفهان گفت: اینان زانو زدند جلوی امیر قطر و کشور را تحقیر کردند و الان خود را با شهید رئیسی مقایسه می‌کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: جایگاه ویژه شهید رئیسی پس از شهادت بار دیگر در جایگاه بین‌المللی با حضور ۶۵ هیأت خارجی در ایران برای عرض تسلیت، بر همگان روشن شد.

استاندار اصفهان بیان کرد: خودشان را با شهید رئیسی مقایسه می‌کنند که اسباب وعده صادق را در دنیا فراهم و ایران اسلامی را در جهان سربلند کرد.

مرتضوی گفت: آنها حق ندارند در مورد رئیس جمهور ما اینگونه صحبت کنند، رئیس‌جمهوری که عزت و جایگاهش پس از شهادت بار دیگر در ایران اسلامی ترسیم شد.

وی اظهار کرد: شهید رئیسی مرد ورود به میدان‌های سخت بود، در استان ما با حمایت این شهید والامقام پروژه‌های تأمین آب استان برای نخستین بار آغاز شد.

استاندار اصفهان گفت: به ما می‌گفتند تنها لوله گذاری خطوط پروژه انتقال آب استان اصفهان از دریای عمان ۱۱ سال به طول می‌انجامد اما ما با حمایت شهید رئیسی این پروژه رو آغاز کردیم و نه تنها فاز نخست آن در طول یک سال و نیم به پایان رسید که فاز دوم این پروژه نیز ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: به همت و پشتیبانی شهید رئیسی این پروژه‌های مهم آغاز و با قدرت به پیش رفت، پروژه‌هایی که آنانی که امروز از دولت شهید رئیسی نقد می‌کنند، جرأت و جسارت ورود به آن را نداشتند.

وی افزود: شهید رئیسی مستمر به ما تأکید می‌کرد که به سراغ گره‌های کوری بروید که سایرین جرأت ورود به آنها را ندارند از این رو این شهید والامقام را مرد ورود به میدان‌های سخت می‌دانیم.

استاندار اصفهان در پایان بار دیگر روز ملی اصناف را به همه تلاشگران این حوزه تبریک گفت و عزت و سربلندی ایران اسلامی را از خداوند متعال خواستار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه