English

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان خبر داد:

مصرف برق ۷۰ درصد مشترکان خانگی در اصفهان کمتر از حد الگوی مصرف / اضافه شدن بیش از ۲۶ هزار مشترک جدید در سال گذشته

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت: مصرف برق ۷۰ درصد از مشترکان خانگی در شهرستان اصفهان کمتر یا در حد الگوی مصرف و ۳۰ درصد بالای الگوی مصرف هستند.

مصرف برق ۷۰ درصد مشترکان خانگی در اصفهان کمتر از حد الگوی مصرف / اضافه شدن بیش از ۲۶ هزار مشترک جدید در سال گذشته
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،مهرداد دادخواه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع مدیریت بار تابستان ۱۴۰۳ بیان داشت: الگوی مصرف در شهرستان اصفهان ۳۰۰ کیلووات ساعت است که در این راستا مصرف برق ۷۰ درصد از مشترکان خانگی در اصفهان کمتر یا در حد الگوی مصرف است و و تعدادی از مشترکان نیز بد مصرف و چهار برابر الگوی مصرف استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف برق در بخش خانگی از خطوط قرمز وزارت نیرو است، افزود: در تلاش هستیم تا  که محدودیت‌ها و قطعی ها در دوره پیک بار در بخش خانگی نباشد.

این مقام مسئول بیان کرد: امسال وزارت نیرو در بخش مدیریت مصرف خانگی طرح اصلاح تعرفه‌های خانگی و پاداش صرفه جویی را اجرا کرده است.

دادخواه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیرماه گفت: ۱۵ هزار کیلومتر شبکه در اصفهان با تلاش ۳۴۰ نیروی عملیاتی و۱۲۰ دستگاه خودرو  در هزار حوزه انتخاباتی برای تأمین برق انجام شد و خوشبختانه هیچ گونه مشکلی در تأمین برق پایدار در روز انتخابات نداشتیم.

 

اضافه شدن ۲۶ هزار و ۵۰۰ مشترک جدید طی سال گذشته در اصفهان

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان بیان کرد: طی سال گذشته  ۲۶ هزار و ۵۰۰ مشترک جدید به مشترکان برق شهرستان اصفهان افزوده شده که در این راستا ۵۹ کیلومتر شبکه و ۷۰ دستگاه‌ پست برق در سطح اصفهان نصب شده است.

دادخواه با اشاره به وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک خانگی در اصفهان افزود: از این تعداد سه هزار و ۸۰۰ مشترک بد مصرف هستند که چهار درصد مشترکان را تشکیل می دهند که محدودیت‌هایی برای آنها اعمال خواهد شد.

وی در ارتباط با اقدامات شرکت توزیع برق اصفهان توضیح داد: اصلاح و بازسازی ۳۸۵ کیلومتر شبکه و ۲۵ دستگاه توزیع برق ،رفع نقاط حادثه خیز شهری و روستایی، اصلاح ۱۶ شبکه توزیع برق ، نصب ۶۵۰ دستگاه تابلوی هوشمند برای کنترل و مدیریت بار است که اعتبار هزینه شده برای توسعه و تعمیرات شبکه برق شهرستان، یک هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان بوده است.

این مقام مسئول با اشاره باینکه امسال پیک بار مصرف را در روزهای پایانی خرداد ماه و هفته ابتدایی تیر تجربه کردیم ، افزود: در کشور میزان مصرف به ۷۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات رسید و پیک بار نیز در شهر اصفهان در چهارم تیرماه ثبت شد که میزان مصرف به یک هزار و ۲۹۱ مگاوات رسید.

 

قطع برق ۱۲ اداره پرمصرف در اصفهان

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه در اصفهان برق ۱۲ اداره پرمصرف قطع شده است،گفت: در صورت تکرار و رعایت نکردن مدیریت مصرف اسامی ادارات پرمصرف اصفهان طی هفته‌های آینده در رسانه‌ها اعلام می شوند.

وی با اشاره باینکه کشور ایران در تولید برق در رتبه سوم آسیا و هفتم جهان قرار دارد، اظهار داشت: در ایامی از سال بین ۳۰ تا ۴۰ هزار مگاوات اضافه تولید داریم و از این جهت کمبود تولید برق در کشور نداریم.

دادخواه ادامه داد:در سال جاری برای عبور از ایام پیک مصرف تابستان اقدامات مختلفی در چند فصل در دستور کار قرار داده شده است که در بخش صنایع که شامل سه دسته هستند، گروه اولی که کمتر از ۳۰ کیلووات و در حد انشعاب مصرف دارند طی این چهار ماه محدودیتی نخواهند داشت.

وی گفت: گروه دوم، صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی با مصارف در حد متوسط هستند که برای مدیریت مصرف برق باید یک روز در هفته به غیر از جمعه تعطیل باشند که باعث کاهش مصرف برق در سطح کشور می‌شود.

دادخواه ادامه داد: گروه سوم صنایع با مصرف بالای ۲ مگاوات هستند که طبق تفاهم نامه می‌بایست بین ۳۵ تا ۵۵ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت برق شهرستان اصفهان گفت: در مصرف برق بخش کشاورزی نیز کشاورز طبق مجوز می‌تواند ۱۹ ساعت برق مصرف و پنج ساعت در پیک بار استفاده نکند که  این امر مصوبه شورای امنیت ملی دارد که اگر کشاورزان  برای ساعات پیک همکاری کنند هزینه ۱۹ ساعت مصرف برق آنها رایگان می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه