English

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه اصفهان و دانشگاه مستنصریه عراق

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان به نمایندگی حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان و دانشگاه مستنصریه عراق باهدف گسترش همکاری های علمی امضا و مفاد آن مورد تایید طرفین قرار گرفت.

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه اصفهان و دانشگاه مستنصریه عراق
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه اصفهان و دانشگاه مستنصریه عراق با حضور حسام مؤمن  رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مستنصریه عراق به امضای حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان رسید.

 رئیس دانشگاه اصفهان در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت ها و دستاوردهای دانشگاه اصفهان اظهار داشت:دانشگاه اصفهان با قدمتی بیش از ۷۸سال در حال حاضر به عنوان دانشگاه جامع کشور و ۱۰دانشگاه برتر ایران محسوب می شود.

وی در ادامه بیان داشت: دانشگاه اصفهان با ۷۰۰عضو هیات علمی و بیش از ۱۷۰۰۰دانشجو در رشته های علوم پایه، فنی و مهندسی علوم انسانی مشغول به فعالیت است. حدود ۴۰۰ نفر از دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه اصفهان از کشور عراق هستند.

هرسیج با تاکید بر تاثیر دیپلماسی علمی بر تحکیم و گسترش روابط بین دولت ها و ملت ها تصریح کرد:  روابط بین ملت و دولت ایران و عراق روز به روز در حال افزایش است و برای تقویت آن باید بر نقاط مشترک بین دو کشور تاکید کرد. وی مهم ترین نقطه مشترک این دو کشور را تقویت همکاری های علمی و بین المللی دانست.

 رئیس دانشگاه اصفهان افزود: همکاری های علمی و دانشگاهی بین ایران و عراق به تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز منجر می شود.

هرسیج با اشاره به ظرفیت های برتر دانشکده علوم ورزشی و تربیت بدنی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان در سطح ملی و بین المللی مطرح است و خوشبختانه دکتر کارگرفرد رئیس این دانشکده نیز از استادان ممتاز کشور محسوب می شوند. این دانشکده ظرفیت خوبی برای توسعه همکاری با دانشگاه مستنصریه عراق دارد.

 حسام مؤمن رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مستنصریه عراق نیز تصریح کرد: دانشگاه مستنصریه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های عراق در بغداد است که حدود ۶۰ هزار دانشجو و چهار هزار عضو هیات علمی دارد.

 وی بر گسترش همکاری های علمی و بین المللی از جمله تبادل استادو دانشجو و کارهای پژوهشی مشترک، بین دو دانشگاه تاکید کرد.

دانشگاه اصفهان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه