English

رئیس اداره بانوان و خانواده شهرداری اصفهان:

پویش زندگی پایدار، فرصتی برای شناخت نیازها و ارتقاء مهارت‌ها است

رئیس اداره بانوان و خانواده شهرداری اصفهان گفت: زوجین با حضور در پویش زندگی پایدار، نیازهایی که در هر بخش زندگی با آن روبه‌رو هستند را تشریح می‌کنند؛ آن‌ها یادمی‌گیرند با برخی مهارت‌‌ها، چالش‌های هر مرحله را را پشت‌سر بگذارند و عکس ‌العمل مناسبی داشته باشند.

پویش زندگی پایدار، فرصتی برای شناخت نیازها و ارتقاء مهارت‌ها است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

صالحی‌مهر رئیس اداره بانوان و خانواده شهرداری اصفهان با بیان اینکه پویش زندگی پایدار، یک برنامه آموزشی برای زوجین بدون فرزند است، بیان کرد: این پویش براساس مراحل مختلف زندگی آن‌ها بوده و دارای ۸ مرحله متفاوت‌ است تا بتوانیم متناسب با وضعیت زندگی زوجین به ارتقاء ذهنی و عملی خانواده‌ها، همچنین بهبود روابط و استحکام آن کمک کنیم.

وی افزود: در این پویش، نسبت به هر مرحله، تولید محتوا انجام داده و مطابق با محتوای مد نظر، کنشگران و استادی را برای تدریس دعوت کرده‌ایم تا بتوانیم آموزشی جامع و مفید برای شهروندان داشته باشیم.

صالحی‌مهر افزود: زوجین با حضور در این پویش، نیازهایی که در هر بخش زندگی با آن روبه‌رو هستند را تشریح کرده و به طور کامل آموزش می‌بینند؛ پس از آن یاد می‌گیرند با برخی از مهارت‌‌ها چالش‌های هر مرحله را را پشت‌سر بگذارند و عکس ‌العمل مناسبی داشته باشند.

رئیس اداره بانوان و خانواده بیان کرد: در انتهای هر دوره به مراجعین برگه‌هایی داده می‌شود تا اگر مشکل و چالش خاصی دارند به دوره مشاوره گروهی دعوت شوند و اگر در آن دوره هم مشکل زوجین برطرف نشد به بخش مشاوره فردی ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت: این برنامه به طور موقت، به صورت یک برنامه شهری و در قالب کارگاه آموزشی است که در یک بخش اصلی اجرا می‌شود اما با افزایش تعداد کنشگر‌ان، این پویش به بخش‌های دیگر از محلات انتقال می‌یابد.

هدف از پویش زندگی پایدار، تحکیم خانواده‌ها است

آزاده ربیعی، مسئول مرکز تخصصی خانواده اظهار کرد: برنامه پویش زندگی پایدار با هدف افزایش مهارت‌های زوجین در زندگی زناشویی، طی ۴ هفته متوالی در روزهای دوشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود و در هر جلسه با عناوین متفاوت، پذیرای زوجین بدون فرزند خواهیم بود.

وی افزود: جلسه اول این برنامه با موضوع خانواده پایدار و درک متقابل، توسط دکتر امیر قمرانی برگزار و به نقد و بررسی تفاوت‌های فردی زوجین، ادراک و تفاهم و تمایزیافتگی پرداخته شد.

وی ادامه داد:جلسه دوم این برنامه در تاریخ هجدهم تیر ماه توسط دکتر انصاری‌پور و خانم دکتر صوابی برگزار خواهد شد و موضوع آن، سبک زندگی سالم و مهارت‌های زناشویی با هدف شناسایی تفاوت‌های فیزیولوژیکی زن و مرد، رفتارهای جنسی و چرخه جنسی، فرزندآوری، مشکلات جنسی زوجین و سبک زندگی سلامت محور خواهد بود.

ربیعی ادامه داد: هفته سوم در تاریخ اول مردادماه با عنوان حل تعارض و تصمیم گیری توسط دکتر باباصفری به شاخه‌های تعارض و رضایت زناشویی، مدارا، بخشش،مسئولیت‌پذیری، مدل‌های تصمیم‌گیری و حل تعارض‌های رفتاری و الگوهای حل تعارض ناسالم پذیرای شهروندان خواهیم بود.

وی با اشاره باینکه هفته پایانی این برنامه در تاریخ ۸ مرداد ماه با عنوان خانواده پایدار و مدیریت فضای مجازی برگزار خواهدشد،گفت: در این جلسه، تاثیرات منفی فضای مجازی، نشانه‌های خیانت در زوجین در فضای مجازی، ارتقای صمیمیت زناشویی، مرزها در خانواده و روابط ناسالم را توسط دکتر نیکراهان و جناب سرگرد مهرابی در خانواده بررسی‌ خواهیم کرد.

مسئول مرکز تخصصی خانواده بیان کرد: در دفتر تخصصی خانواده به دلیل افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج به این نتیجه رسیدیم که پویش‌های متفاوتی برگزار کنیم.

وی توضیح داد:پویش اول ما با عنوان "سلام به زندگی" ویژه مجردین_از ۱۸تا ۴۰سال_ از دی ماه سال گذشته اجرا شده و هم اکنون سومین دوره آن رو به اتمام است؛ همچنین دوره چهارم آن از مرداد ماه شروع می‌شود.

 ربیعی گفت:  پویش زندگی پایدار ، ویژه متاهلین بدون فرزند با هدف تحکیم خانواده برگزار شده و امید است که بعد از آن هم پویشی ویژه زوجین دارای فرزند برگزار کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف اصلی ما، داشتن برنامه‌ای برای زوجین در روزهای دوشنبه‌ تابستان امسال است،بیان داشت: هر پویش طی ۴ هفته با اساتید به نام و مطرح برگزار می‌شود تا حس صمیمیت بین زوجین و رفع مشکلات را ارتقا دهیم و زوجین به جای نیش و کنایه، خواسته های خود را  به صورت صریح بیان کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه