English

امام جمعه موقت اصفهان :

در امورات کشور باید متکی به ظرفیت داخلی باشیم

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: باید در امورات کشور به ظرفیت داخلی متکی باشیم.

در امورات کشور باید متکی به ظرفیت داخلی باشیم
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با تاکید بر اینکه باید در امورات کشور متکی به خود باشیم نه بیگانه، گفت: سه مرتبه مقام معظم رهبری به تقوا اشاره کردند، حزب بازی و هوای نفس نباید بر کاندیدا حاکم باشد.

وی افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب لازم است نامزد‌های ریاست جمهوری به رأی مردم احترام بگذارند، به مشکلات مردم اهمیت بدهند، خدمت‌گزار و نوکر مردم باشند.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین حضور در پای صندوق‌های اخذ رای و انتخاب اصلح را وظیفه همگان دانست و افزود: مراقب باشیم که تشخیص ما چیست و بر اساس تشخیص نامزد اصلح را انتخاب کنیم، اگر هوای نفس ما موجب رأی دادن باشد گناه است.

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه هر رأی ما چشم دشمنان اسلام را کور می‌کند، افزود: تمام کار‌ها با دعا حل نمی‌شود، در حالی که دعا ابزار انسان است، اما خدا تغییر نمی‌دهد سرنوشت قومی را مگر اینکه خودشان تغییر دهند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روز مالیات، تاکید کرد: عدالت در پرداخت مالیات رعایت شود، کارگاه‌های کوچک به‌خاطر برخی بی‌عدالتی‌ها تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه همان‌طور که در اسلام حب قرار دارد، غضب نیز وجود دارد، تاکید کرد: پیغمبر (ص) و یاران ایشان باجی به دشمن نمی‌دهند و مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند، اما نسبت به یکدیگر مهربان هستند.

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، تاکید کرد: بر یکی از در‌های بهشت نوشته شده است، کمک به فقرا ۱۰ برابر ثواب دارد، اما قرض‌الحسنه‌ای که می‌دهید ۱۸ برابر پاداش و ثواب دارد، در باب هشتم چهار مورد از جمله سخاوت، حسن خلق، صدقه و ترک آزار به مردم ذکر شده است.

خطیب جمعه اصفهان گفت: از فردا شب وارد ماه محروم می‌شویم، امام (ره) فرمودند اسلام و انقلاب به تاسوعا، عاشورا و محرم زنده است، هر قدمی که می‌توانید برای امام حسین (ع) بردارید، کوتاهی نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه