English

دبیر ستاد امر به معروف استان اصفهان:

در ۲۷ مرکز شهرستان اصفهان ستاد فعال امر به معروف وجود دارد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: در حال حاضر در ۲۷ شهرستان اصفهان ستاد فعال امر به معروف داریم‌.

در ۲۷ مرکز شهرستان اصفهان ستاد فعال امر به معروف وجود دارد
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، حجت‌الاسلام محسن مظاهری در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ایام محرم بیان داشت: با توجه به قانونی که سال ۹۴ در مجلس شورای اسلامی مصوب شده، آنچه در قانون اساسی شرع مقدس به عنوان انجامی و ایجابی ذکر شده، مصداق معروف است، هر چه در قانون اساسی منع یا نهی شده است مصداق منکر است.

 وی با بیان اینکه فعالیت رسانه‌ها مصداقی از معروف است، افزود:در این راستا باید گفت که مصادیق معروفات و منکرات به عدد امور است.

وی افزود: طبق قانون، همه آنچه که در قانون اساسی و شرع مقدس به معنای ایجابی بیان شده معروف و آنچه نهی شده، مصداق منکر است و بر همین اساس امر به معروف و نهی از منکر محدودیتی ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر محدودیت ندارد، گفت:اگر خوب تذکر دهیم مصداق عمل به معروف است و تذکر بد مصداقی از منکر است.

حجت‌الاسلام مظاهری در خصوص اقدامات انجام شده توسط ستاد امر به معروف استان توضیح داد: گسترش ستادهای امر به معروف یکی از اقدام مدنظر بود که در این راستا در حال حاضر در ۲۷ شهرستان اصفهان ستاد فعال وجود دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: از ۱۱۴ شهر استان اصفهان، ۵۲ شهر شرایط لازم برای تشکیل ستاد امر به معروف دارد و ۴۱ شهر آن دارای ستاد امر به معروف است.

وی با اشاره باینکه پس از دستگاه‌های حاکمیتی، حلقه‌های میانی هم باید دارای شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند، بیان کرد:  ۱۴۳ دستگاه حاکمیتی و اداری در سطح استان اصفهان دارای ستاد فعال امر به معروف و نهی از منکر هستند.

این مقام مسئول بیان داشت:در حوزه ادارات ۱۴۰ دستگاه و ۸۷ اتحادیه شورای امر به معروف و نهی از منکر در حال فعالیت هستند که این گروه‌ها در شهرستان‌های اطراف اصفهان هم فعال هستند.

حجت‌الاسلام مظاهری با بیان اینکه ۸۷ اتحادیه در سطح استان اصفهان دارای ستاد امر به معروف و نهی از منکر است،افزود: ۴۳۸ مسجد همه مباحث شورای امر به معروف را پیگیری می‌کنند و بر آنیم در گام بعد هزار و ۱۰۰ مسجد دیگر شکل دهیم تا موضوعات محله را دنبال کنند.

این مقام مسئول با اشاره باینکه اولین وظیفه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد و محلات، رسیدگی و احقاق حقوق شهروندان است، بیان کرد: وظیفه شورای امر به معروف و نهی از منکر ارتقا معروفات و کاهش منکرات از طریق مطالبه‌گری نیازهای مردم است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از نقش های ستاد امر به معروف و نهی از منکر ، وظیفه نظارت و بازرسی است، افزود: با همکاری معاونت بازرسی فرمانداری ۱۷۰ مورد نظارت میدانی انجام شد.

حجت‌الاسلام مظاهری گفت: همچنین در مرکز اصفهان ۱۷۰ نفر نظارت از اصناف را انجام می‌دهند که گزارش‌ها را به بازرسی اصناف، بازرسی صمت و پلیس اماکن ارجاع می‌دهند و در صورت قاچاق کالا یا گران فروشی عمده تخلفات به تعزیرات گزارش می‌شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: در ایام فروردین و در شهر اصفهان هر روز حدود ۹۷۰ نفر نیرو در سطح اصفهان برای انجام تذکر لسانی و رعایت قوانین حضور داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه