English

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان هشدار داد؛

مراقب سوء استفاده کلاهبرداران سایبری در ایام محرم باشید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: مجرمان سایبری در هر مناسبتی به دنبال سوءاستفاده از افراد فعال در فضای مجازی هستند بنابراین می طلبد تا کاربران این فضا با افزایش دانش سایبری و سواد رسانه ای خود فریب این مجرمان را نخورده و در دام این افراد گرفتار نشوند.

مراقب سوء استفاده کلاهبرداران سایبری در ایام محرم باشید
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: در روز‌های اخیر با فرارسیدن ایام محرم، افراد سودجو و کلاهبردار با سوءاستفاده از احساسات معنوی مردم عزا‌دار، با ایجاد صفحاتی در فضای مجازی با عنوان‌های فریبنده پرداخت نذورات، تورهای زیارتی و... در غالب نهاد‌های مرتبط رسمی و قرار دادن شماره حساب‌های خاص، سعی در کلاهبرداری از کاربران دارند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان به هیچ عنوان جهت پرداخت نذورات و سفرهای زیارتی به افراد ناشناس اعتماد نکنند و این امورات را از طریق راه‌های شناخته شده و معتبر انجام دهند، افزود: افراد سودجو با طراحی سایت‌های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و به بهانه پرداخت نذورات، تورهای سیاحتی وزیارتی لحظه آخری اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان می کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان به شهروندان تأکید کرد از کلیک کردن بر روی پیامک‌ها و تبلیغاتی که حاوی لینک بوده پرهیز کنند و نذورات خود را به شماره حساب هیئت‌های مذهبی و موسسات خیریه معتبر و شناخته شده واریز کرده و از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب‌های شخصی افراد در فضای مجازی خودداری کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: از همه هموطنان و کاربران فضای مجازی می خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir گزارش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه