English

شهردار کاشان:

۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای فیبر نوری در شهرستان کاشان نیاز است

شهردار کاشان گفت:۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیر ساخت های فیبر نوری در شهرستان کاشان نیاز است.

۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای فیبر نوری در شهرستان کاشان نیاز است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،کیومرث محمدپور در نشست خبری با خبرنگاران گفت:آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگراه ارتباطی شهر کاشان بر بستر فیبر نوری که حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیاردتومان  اعتبار لازم است که یکی از بزرگترین رخدادهای شهرستان کاشان در دهه های گذشته و دهه های آتی می باشد

وی در ادامه افزود:این حوزه نیازمند یک سرمایه گذاری عظیم است که امیدواریم نگاه ویژه ای به آن شود تا گامی بلند در راستای تحقق شهر هوشمند داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به نهضت جهادی فیبرنوری در کشور گفت: این طرح نمونه موفقی از برنامه ریزی ملی بر اساس داشته‌ها با هدف رسیدن به نتایج راهبردی است و پیاده سازی کارشناسانه این طرح، رونق صنعت ارتباطات را در پی خواهد داشت.

شهردار کاشان گفت: پروژه فیبرنوری منازل، کسب‌ و کارها یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه شبکه ملی اطلاعات اجرا می‌شود و در قانون، مقرر شده که تمام دستگاه‌ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری کنند.

محمد پور تاکید کرد: این پروژه به عنوان بزرگراه ارتباطی زیرساخت اصلی شهر هوشمند است و شهرداری کاشان با همکاری اپراتور در این راستا و با رویکرد تعالی شهر کاشان این پروژه را آغاز کرده است.

شهردار کاشان با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه فیبر نوری نیاز به حفاری ۵۰۵ کیلومتر از معابرسطح کاشان می باشد، افزود: از تمامی مردم کاشان تقاضامندیم  برای سرانجام رسیدن این مهم با توجه به اینکه حفاری‌ها همراه با سروصدا و مشکلات دیگر نیز در محدوده پروژه است همکاری لازم با پیمانکار و شهرداری کاشان انجام شود تا این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به نحوی شایسته به سرانجام رسد .

کیومرث محمدپور با اشاره به انعقاد قرارداد برای بزرگترین پروژه زیرساختی کاشان در چند روز گذشته اظهار داشت: با توجه به مصوبه هئیت وزیران و ابلاغ دولت شهید پرواز دولت سیزدهم و تأکید شهید رئیسی برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت قرار شد که مناطق مختلف مجهز به فیبر نوری شود.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه هئیت وزیران کشور مجهز به ۲۰ میلیون پورت اینترنت پرسرعت شود، ابراز داشت: تاکنون حدود ۷ میلیون پورت در سطح شهرهای کشور به انجام رسیده است.

شهردار کاشان با بیان اینکه پیمانکار این پروژه در کاشان که یکی ازبزرگ ترین و مهم ترین  شرکت‌های زیر ساختی در عصر ارتباطات و فناوری است، تصریح کرد:شرکت "های وب" شرکتی معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف تسریع در اجرای پروژه انجام شده و شهروندان می‌توانند با اتصال به این شبکه با سرعت بالا به اینترنت دسترسی داشته و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

محمدپور با اشاره به اینکه در تمام سطح استان ایلام با ۱۶ شهر حدود ۵۵۰ کیلومتر حفاری و کنده کاری برای پروژه فیبر نوری شد، گفت: این نشان می‌دهد که انجام این پروژه برای یک شهر همانند کاشان تقریباً به اندازه یک استان باید حفاری انجام شود.

شهردار کاشان با اشاره به اینکه  این پروژه یکی از زیر ساخت های مهم برای خدمات دهی در حوزه اینترنت کسب و کار، منازل و ادارات و سازمان  ها می باشد بیان کرد:با انجام و بهره برداری این پروژه سرعت اینترنت در کاشان به بیش از ۱۰۰ برابر مقدار کنونی و استفاده از فیبر نوری برای هر منزل و کسب و کاری تا فاصله ۱۰۰متری کابل کشی می شود .

گفتنی است؛ پروژه فیبر نوری در کاشان در ۴۵ روز آینده آغاز به کار و طبق قولی که شرکت "های وب "داده اند در دو ماه آینده در ۱۰ مسیر صورت می پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه