English

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان خبر داد:

انجام ۵۳ هزار جراحی رایگان در بیمارستان های تأمین اجتماعی استان اصفهان/ شناسایی ۲۵۰ هزار بیمار مزمن در اصفهان

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۲۵۰ هزار بیمار مزمن شناسایی شدند که در حال درمان هستند.

 انجام ۵۳ هزار جراحی رایگان در بیمارستان های تأمین اجتماعی استان اصفهان/ شناسایی ۲۵۰ هزار بیمار مزمن در اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محمد رجالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمان مربوط به بیماری‌های مزمن است، بیان کرد: در استان اصفهان ۲۵۰ هزار بیمار مزمن شناسایی شده است. 

وی با بیان اینکه ۵۳ هزار جراحی رایگان در تأمین اجتماعی استان انجام شده، افزود: هزینه جراحی قلب بیماران در بخش دولتی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون و در بخش خصوصی بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون است که در سازمان تامین اجتماعی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: برای نخستین‌بار موفق شدیم ضریب اشتغال تخت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان را به ۹۰ درصد برسانیم.

این مقام مسئول ادامه داد: درحال حاضر، ۱۵ درصد کل جراحی های استان اصفهان در بیمارستان های شریعتی و غرضی اصفهان انجام می شود.

رجالی با اشاره به اینکه تعداد مراجعات و بیمه‌شدگان ما زیاد  و میزان پاسخگویی ما یک به سه است، بیان کرد: اورژانس شریعتی، یکی از پرمراجعه‌ترین مراکز اورژانس سطح شهر اصفهان است.

وی افزود: برای اورژانس بیمارستان شریعتی اصفهان یک توسعه ۷۵۰ متری در نظر گرفتیم که در حال ساخت است  و با این توسعه، زیربنای اورژانس به هزار متر می‌رسد.

 

انجام بیش از ۱۰ میلیون ویزیت در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان اصفهان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت:  سال گذشته افزون بر 10 میلیون ویزیت در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان انجام شد.

رجالی با اشاره به انجام بیش از 10 میلیون ویزیت در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان بیان کرد: ویزیت بیماران در استان 18 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در سال 1401 برای درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان اصفهان بیش از 55 هزار و 204 میلیارد ریال هزینه شده که نسبت به سال گذشته رشد 74 درصدی داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به رتبه دوم استان بین 32 مدیریت درمان تامین اجتماعی از نظر تعداد جراحی بستری گفت: طی سال گذشته تعداد بستری‌ها 18 درصد و جراحی 20 درصد بیشتر شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: سال گذشته 15 درصد عمل‌های جراحی استان در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی انجام شده است.

رجالی افزود: در حوزه زایمان نیز ۱۲ اتاق ال‌دی‌آر با هزینه‌ای افزون بر ۴۰ میلیارد تومان تجهیز شده که متأسفانه استقبالی از این مراکز صورت نگرفته و ۵۰ درصد از ظرفیت آن خالی است.

رجالی ادامه داد: بیش از 10 میلیون و 790 هزار مراجعه سرپایی پذیرش و خدمات به بیماران در بخش درمان مستقیم ارائه شده  که نسبت به سال 1400 یک رشد 14 درصدی داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین خریدار درمان و دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی است، افزود: در استان اصفهان 33 مرکز درمانی وجود دارد  که بین 15 تا 30 درصد خدمات درمانی به شهروندان ارائه می‌دهند.

وی در ارتباط با تعداد مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان اظهار کرد: در استان اصفهان در بخش درمان مستقیم 3 بیمارستان با مجموع 896 تخت مصوب و 28 پلی‌کلینیک و درمانگاه داریم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: در بخش درمان غیرمستقیم با بیش از 32 میلیون و 143 هزار نسخه سرپایی نسبت به سال 1400 رشدی معادل 28 درصد داشته‌ایم.

رجالی گفت: در حوزه «درمان غیرمستقیم» که خدمات سازمان تامین اجتماعی در قالب خرید خدمت است در سال ۱۴۰۲ تعداد مراکز ارائه خدمات درمانی در استان که طرف قرارداد با ما هستند به ۴ هزار و ۷۲ مرکز رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: از این تعداد، ۷۰ بیمارستان و ۶۵ درمانگاه شامل کلینیک و پلی‌کلینیک و حدود ۲ هزار مطب و بقیه داروخانه‌ها و مراکز رادیولوژی، تصویربرداری پزشکی و ارائه‌دهندگان خدمات پاراکلینیکی هستند.

وی گفت: سال گذشته سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان پس از استان تهران بیشترین هزینه خرید خدمات درمانی و دارو به میزان افزون بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال را پرداخت کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان در پایان با اشاره به معضل تأمین نیروی متخصص در سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: متخصصان علاقه‌مند به حضور در بخش خصوصی هستند و بخش تأمین اجتماعی برای متخصصان جذاب نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه