English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد:

رفع تصرف ۴۷۵ هکتار از اراضی دولتی در استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از رفع تصرف ۴۷۵.۸ هکتار اراضی ملی و دولتی استان در سه سال اخیر خبر داد.

رفع تصرف ۴۷۵ هکتار از اراضی دولتی در استان اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، علیرضا قاری‌قرآن گفت: با هدف جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد که بر این اساس جهت اطلاع‌رسانی با نصب تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی، هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت‌المال استوی افزود: در سه سال اخیر، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تصرف وتعرض شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، گفت: بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضائی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است.

وی افزود: با اجرای این احکام قضائی در مجموع ۱۸۵.۴ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده و نسبت به قلع‌وقمع و خلع ید آن اقدام شد.

قاری‌قرآن ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ نیز ۲۹۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف فوری شده است که از این میزان ۱۱۶.۶ هکتار در سال ۱۴۰۰، ۱۱۶.۸ هکتار در سال ۱۴۰۱ و ۵۶.۸ هکتار در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: این اداره کل از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه