English

امیرحسین بانکی‌پور عنوان کرد:

تاکید نظام تربیت اسلامی بر انس با قرآن در سنین جوانی و نوجوانی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در انس جوانان و نوجوانان با قرآن که مورد تاکید نظام تربیت اسلامی است نقش دارد.

تاکید نظام تربیت اسلامی بر انس با قرآن در سنین جوانی و نوجوانی است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، امیرحسین بانکی‌پور در حاشیه چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در شهرستان اصفهان اظهار کرد: تاکید شدیدی در نظام تربیت اسلامی مبنی بر مانوس کردن جوانان و نوجوانان با قرآن از سنین پایین وجود دارد و اگر این اتفاق از کودکی رخ دهد، موجب نفوذ قرآن در تار و پود آنها می‌شود.

وی افزود: قرآن دریای مواج هدایت الهی است و قوی‌ترین شیوه‌های تربیتی را در بر دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر برگزاری مسابقات در جذب جوانان و نوجوانان به قرآن عنوان کرد: یکی از راهکارهای آشنایی قرآن با فضای سنی جوانان، برگزاری مسابقات قرآن است که در سطوح بین‌المللی، ملی، استانی و به ویژه شهرستانی آثاری دارد.

وی ادامه داد: در سطح شهرستانی و محلی افراد بیشتری می‌توانند با مسابقات درگیر شوند و این تاثیر قوی‌تری بر فضای قرآنی آن شهرستان دارد؛ از این رو برگزاری چنین رویدادی مورد استقبال خواهد بود.

بانکی‌پور با اشاره به حضور دانش‌آموزان در این دوره از مسابقات قرآن تصریح کرد: از دیرباز جذب نوجوانان به قرآن بسیار قوی‌تر از گروه‌های سنی دیگر بوده است و ما باید در همان ابتدای نوجوانی زمینه جذب آنها را فراهم کنیم؛ به ویژه در شرایطی که ما با تهاجم فرهنگی دشمنان روبرو بوده و خطرات بی‌شماری مورد توجه نوجوانان است، اهتمام ویژه به نوجوانان در مسابقات قرآنی کاری بسیار سازنده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مفاهیم قرآن در مسابقات بیان کرد: در کنار مسابقات قرائت و حفظ، باید به مفاهیم، تفسیر و موضوعات تربیتی نیز پرداخته شود که این موضوع مهم در مسابقات اوقاف دیده می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با وظیفه جامعه قرآنی در برگزاری مسابقات تصریح کرد: برگزاری چنین رویدادهایی نیاز به کار جمعی دارد تا از نظر کمی و کیفی در سطح بالایی قرار بگیرد؛ از این رو انتظار می‌رود که دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و سایر نهادهای فرهنگی و علمی شهر برای حفظ جایگاه مرجعیت قرآن همکاری کنند.

بانکی پور با بیان اینکه هرچه برای قرآن کار کنیم کم است، خاطرنشان کرد: در سوره فرقان بیان شده که در روز قیامت پیامبر اکرم (ص) از کسانی که باعث محجوریت قرآن شدند، شکایت می‌کند؛ باید تلاش کرد که در روز قیامت جزو این دسته نباشیم و از شفاعت ایشان برخوردار شویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه