English

افتتاح سه مرکز مشاوره با هدف تحکیم خانواده در کاشان

سه مرکز مشاوره با هدف تحکیم خانواده در کاشان افتتاح شد.

افتتاح سه مرکز مشاوره با هدف تحکیم خانواده در کاشان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان  در مراسم افتتاح مرکز توانبخشی آیه با بیان این که ایمان کامل و امید به آینده باعث قدرت و توانمندی این بچه ها و مردم میشود گفت: باید این امید به آینده را در جامعه حفظ و تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: اقشار مختلف جامعه و دستگاه‌های دولتی با همدلی، همراهی و حمایت می‌توانند بسترهای لازم را  برای خانواده ها و جوانان را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی باید از ظرفیت خیرین جامعه برای کمک به بهبود وضعیت زندگی مددجویان بهره‌گیری کند گفت: نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و تامین اجتماعی و دیگر نهادها باید جامعه را به سمت غنا و خودکفایی و بی‌نیاز شدن افراد از این‌گونه حمایت‌ها پیش ببرند و این هم‌افزایی شکل بگیرد

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان هم خدمات این مراکز را شامل ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۸ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در کاشان با اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر و ۳۰۶ مرکز در استان فعالیت دارند.

کریمی معاون پیشگیری بهزیستی اصفهان با بیان اینکه تا پایان سال ۲۰ مرکز دیگر در سطح استان  به بهره برداری میرسدتصریح کرد : مشاوره های کودکان ونوجوانان از مهم ترین خدمات مراکز مشاوره ای هستند که حساسیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: در کنار فعالیت مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی، به دلیل اینکه برخی افراد جامعه به دلیل مسائل مالی، امکان دسترسی به خدمات این مراکز را ندارند، یارانه‌هایی تحت عنوان یارانه مشاوره و خدمات روانشناسی (یاری‌برگ) برای افراد بی‌بضاعت طراحی شده است.

کریمی درخصوص نحوه استفاده از یاری‌برگ‌ها بیان کرد: نحوه استفاده از این یاری‌برگ‌ها به این صورت است که خدمات مشاوره به این افراد از طریق مراکز مشاوره غیر دولتی ارائه می‌شود و هزینه آن توسط سازمان بهزیستی به مرکز پرداخت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه