English

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان خبرداد:

تأمین ۱۰ درصد برق مصرفی شهرداری اصفهان از انرژی خورشیدی

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان از تأمین ۱۰ درصد برق مصرفی شهرداری اصفهان از انرژی خورشیدی در شهرداری اصفهان خبرداد.

تأمین ۱۰ درصد برق مصرفی شهرداری اصفهان از انرژی خورشیدی
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،مهدی بقایی در سی‌وپنجمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» در آیین تحقق تولید ۱۰ درصد از برق مصرفی شهرداری اصفهان از طریق انرژی خورشیدی گفت: شهرداری اصفهان در تولید ۲.۴ مگاوات انرژی پاک با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارموفق عمل کرده است.

وی بیان داشت:شهرداری در نظر دارد تا سال ۱۴۱۰ کل برق مصرفی خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین کند و ‌‌در این راستا، تاکنون موفق به تامین ۲.۴ مگاوات انرژی پاک با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار شده است.

این مقام مسئول افزود:در پایان سال جاری به ‌تولید ۲۰ درصد برق مصرفی شهرداری از طریق انرژی خورشیدی می‌رسیم و خوشبختانه چه در زمینه تامین بودجه و چه در عمل تاکنون طبق برنامه حرکت کرده‌ایم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت:اصفهان حدود ۳۳۰ روز آفتابی با پنج ساعت تابش دارد و از ظرفیت بسیار مناسبی برای اجرای طرح "شهر خورشیدی" برخوردار است که امیدواریم با کمک سایر نهادها بتوانیم این طرح را اجرا کنیم.

مهدی بقایی اظهار داشت: اجرای هم‌زمان مانور سنجش آمادگی مناطق شهرداری اصفهان برای گذر از پیک مصرف برق با جشن تولید ۱۰ درصدی برق مصرفی شهرداری این کلان‌شهر توسط انرژی‌های خورشیدی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مانور، مناطق پانزده‌گانه شهرداری ملزم می‌شوند با حفظ سطح خدمات، مصرف انرژی را به حداقل برسانند، همچنین سازمان و منطقه‌ای که بتواند به کمترین مقدار مصرف انرژی برسد، رتبه نخست را به دست می‌آورد.

بقایی با بیان اینکه تمام مناطق و سازمان‌ها در دو سال گذشته به تیزر ژنراتور مجهز شده‌اند و مصرف بهینه دارند، خاطرنشان کرد: در مانوری که سومین سال برگزاری آن است، برق هر سازمان و منطقه قطع و روی تیزر منتقل می‌شود، حالت دیگر این است که در مصرف تیزر، برق‌ها را به‌صورتی که نیاز ضروری است کم و بررسی می‌کنیم تا مشخص شود کمترین حالت ممکن برای استفاده برق در هر منطقه چه میزان است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: تا پایان سال جاری باید به ۲۰ درصد تولید برق مصرفی شهرداری برسیم که در این راستا مناقصات انجام شده است و برنامه طبق روال پیش می‌رود.

وی افزود: تقریباً پشت بام تمام ساختمان‌های شهرداری مجهز به پنل‌های خورشیدی شده است. سال گذشته بیشتر اماکنی که در معرض عمومی قرار دارد، همچون پارکینگ‌ها و ترمینال‌ها به پنل‌های خورشیدی مجهز شد تا نمود شهری بیشتر شود.

بقایی خاطرنشان کرد: در آرامستان باغ رضوان یک نیروگاه ۵۰۰ کیلوواتی افتتاح شد و تا پایان شهریور سال جاری هم نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان افتتاح می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه