English

امام جمعه آران و بیدگل:

نمازجمعه نمایشگر اقتدار امت اسلامی و پیوند دهنده مردم با رهبری است

امام جمعه آران و بیدگل بیان کرد:نمازجمعه نمایشگر وحدت و همدلی و اقتدار امت اسلامی و پیوند دهنده مردم با رهبری و نظام اسلامی است.

نمازجمعه نمایشگر  اقتدار امت اسلامی و پیوند دهنده مردم با رهبری است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،حجت الاسلام ابوالفضل سیلمانی در نشست خبری با خبرنگاران  با یادآوری اینکه پنجم مرداد ماه مصادف با سالروز اولین اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اصل فلسفه وجودی اینکه نماز جمعه یک فرمان الهی است که خداوند در قرآن کریم در آیه" یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذا نُودِی لِلصَّلاةِ مِنْ یوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلى‌ ذِکرِ اللَّهِ ذرواالبیع ذلکم خیر لکم ان کنتم تعلمون" چون براى نماز در روز جمعه بانگ (اذان) داده شود، به سوى یاد کرد خداوند بشتابید و خرید و فروش را رها کنید، این اگر بدانید برایتان بهتر است " که یک فرمان الهی است مثل سایر فرمان‌ها که برای نماز آمده و به آن سفارش شده است،که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقامه این فرمان الهی انجام شد و در حقیقت می‌توان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را همین مسئله دانست.

ی هم چنین در خصوص جایگاه نماز جمعه در روایات گفت: پیامبر اکرم (ص) آن که نماز جمعه بگزارد ، (ثواب) حجّى مقبول برایش منظور گردد و اگر نماز عصر را هم بخواند ، ثواب حج عمره را هم مى برد و اگر تا شب در جایش بماند ، هر چه از خدا بخواهد به او عطا مى کند .

این مقام مسئول افزود:کسانی که نماز جمعه می‌آیند هر قدمی که برمی‌دارند ملائکه آن قدم را می‌نویسند و اگر یک روز نتوانستند حضور پیدا کنند همان ملک ثواب نماز جمعه را برای آن می‌دهد که یکی از پاداش ها گذشتن از گناهان و ورود به بهشت است

امام جمعه آران و بیدگل گفت:یکی دیگر از ویژگی های وجودی اهمیت نماز جمعه نظرات امامین انقلاب می باشد که بسیار تاکید کردند که چون نماز جمعه ، نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام می باشد بایستی با شکوه تر و پر محتوا تر اقامه شود پشتیبانی قوی در پیشبرد انقلاب است .

سلیمانی با تاکید بر اینکه مسئله غزه در رأس همه مسائل جهان اسلام قرار دارد، گفت: هر هفته در نمازجمعه نسبت به حوادث جهان اسلام اطلاع رسانی و روشنگری می‌شود و مردم به حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم دعوت می‌شوند.

وی وظیفه امام جمعه را امیدآفرینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امام جمعه با بیان دستاوردهای نظام اسلامی و فعالیت‌های مسؤلین برای مردم، امید به جامعه تزریق می‌کند.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خصوص دستاوردهای نماز جمعه توضیح داد: اولین مورد تسهیل و افزایش معنویت در سطح جامعه می باشد؛ سخنرانان در سطح جامعه سخنرانی می کنند اما هنگامی که در یک روز خاص بیش از یک هزار خطیب از معنویت و ذکر خدا مطرح می کند بی شک آثار مثبت خود را به همراه دارد .

وی هم چنین بیان کرد: اگر ایجاد معنویت در جامعه افزایش و توسعه یابد و هوشمندانه تر برخورد شود قطعا در  فرهنگ جامعه تاثیر بسزایی دارد.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل از همه خبرنگاران خواست تا در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان در کنار مجموعه ستاد نماز جمعه قرار بگیرند و این حضور قطعا برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم و گامی است بزرگ که با قلم زدن و مطالبه عمومی رسانه ها امکان پذیر خواهد بود .

وی بیان داشت:اقامه نماز موجب آرامش دل ها  می شود آن هم در زمانه ای که اخبار ضد ونقیض برای برهم زدن افکار عمومی  است ، افکار وذهن مردم را به بهانه های مختلف تخریب می کنند .

حجت الاسلام سلیمانی افزود: جامعه باید آرامش داشته باشد و بهترین مکان برای آرامش برپایی اقامه نملز جمعه با شکوه در شهر ها و کشور می باشد جون که خداوند در سوره رعد بیان کرده "أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ"دلهایشان به یاد خدا مطمئن (و آرام) است؛ آگاه باشید، تنها با یاد خدا دلها آرامش مى‌یابد»

این مقام مسئول بیان داشت: هر هفته امامان جمعه مکلف هستند اخبار آفاق عالم و هر اتفاقی که در عالم افتاده بخصوص اخبار شهرستان را به سمع و نظر مردم رسانند.

وی ادامه داد: سوره جمعه که در آن به نماز جمعه اشاره شده بیانگر نگاه سیاسی اسلام است و نمی‌توان اسلام را از سیاست خالی کرد چون که اسلام خالی از سیاست اسلام آمریکایی و آل سعود است.

وی ادامه داد:نماز جمعه نمایش اتحاد و اقتدار ملت می باشد چرا که در اسلام در روز جمعه است که جوان در کنار پیرمرد ، عالم و دانشگاهی در کنار بی سواد قرار میگیرد و این قدرت نمایی اسلام است که اگر نادرست باشد می شود ائتلاف‌ آمریکا و اگر این اجتماع درست باشد می شود روز قدس .

حجت الاسلام ابوالفضل سیلمانی  با تقدیر از تلاش خبرنگاران در انعکاس اخبار دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه افزود: خبرنگاران نقش مهمی در بیان اهمیت جایگاه نماز جمعه و فضیلت و ابعاد و کارکردهای آن به افکار عمومی دارند ، اصحاب رسانه زبان گویای مردم هستند  پس در جهت ایجاد سازندگی و عظمت کشور با ایجاد محتوا در خصوص نماز جمعه گام بردارند.

امام جمعه آران و بیدگل با تأکید بر اینکه باید جمعیت شرکت‌کننده نماز جمعه چه در بخش بانوان چه آقایان در هر قشر و سنی افزایش یابد و این کار تقویت شود، گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت نماز جمعه، برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود که اکثر این برنامه‌ها در طول سال در نماز جمعه در حال اجراست.

امام جمعه اران

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه