English

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

مهار حریق ۱۰ هکتار از مزارع گندم در سمیرم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مهار حریق ۱۰ هکتار از مزارع گندم در شهرستان سمیرم خبرداد.

مهار حریق ۱۰ هکتار از مزارع گندم در سمیرم
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،منصور شیشه فروش گفت: ۱۰ هکتار از مزارع گندم روستای چهار راه و سادات‌آباد بخش پادنای سفلی سمیرم به علت سهل انگاری و افزایش دمای هوا در آتش سوخت.

وی افزود: بعدازظهر دیروز پس از سه ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی، حریق بخشی از مزارع گندم روستای چهارراه و سادات‌آباد پادنای سفلی شهرستان سمیرم مهار شد.

شیشه فروش علت این حادثه را افزایش دما و عوامل انسانی دانست که به علت وزش تندباد حریق گسترش یافته بود.

 این مقام مسئول گفت: باتوجه‌به افزایش احتمال وقوع حریق به دلیل استقرار موج گرما و افزایش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما و به‌منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطا‌های انسانی تأکید می‌شود گردشگران مسافران، کشاورزان، مرتع‌داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن‌کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رهاکردن ته‌سیگار و کبریت و اشیای صیقلی و بطری‌های آب‌معدنی و کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: کشاورزان و باغداران از آتش‌زدن بقایای گیاهان در مزارع و علوفه‌های خودداری کنند و با مشاهده هر گونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد را به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسوولان محلی اطلاع‌رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه