English

داور مسابقات قرآن اوقاف:

تلاش مستمر قاریان و حافظان قرآن برای ارتقا سطح کیفی ضروری است

داور چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان گفت: قاریان و حافظان قرآن نباید تلاش برای افزایش کیفیت خود را به زمان منتهی به مسابقات موکول کنند.

تلاش مستمر قاریان و حافظان قرآن برای ارتقا سطح کیفی ضروری است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، زهره قلع‌ریز در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان اظهار کرد: سطح کیفی مسابقات امسال نسبت به دوره‌های گذشته بسیار متفاوت است زیرا یک مرحله مقدماتی برای شرکت‌کنندگان در رشته حفظ قرآن کریم برگزار شده و پس از آن بهترین حافظان به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت رقابت‌ها به نحوه تبلیغ توسط موسسان و اساتید قرآنی بستگی دارد، عنوان کرد: مراکز قرآنی باید شرکت در مسابقات با هدف کسب انگیزه، تجربه و افزایش سطح علمی و قرآنی را در بین قاریان و حافظان ترویج دهند.

داور حسن حفظ در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان با تاکید بر ضرورت تبلیغات بیان کرد: اگر تبلیغات سراسری در سطح شهر و رسانه‌ها نجام شود، مردم از برگزاری مسابقات آگاه شده و می‌توانند در فضای رقابت‌ها حضور یایند؛ دادن یادبود به کسانی که برای نظاره مسابقات حضور می‌یابند می‌تواند در جذب آنها تاثیرگذار باشد.

وی در ارتباط با کیفیت برگزاری این دوره از مسابقات تصریح کرد: نحوه اجرای مسابقات در این نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت بوده و نظم، انضباط و پذیرایی بسیار خوبی در طول رقابت‌ها برنامه‌ریزی شده است؛ این دوره از مسابقات شهرستانی اوقاف در رده ملی بوده و نسبت به مسابقات مشابه در نهادهای دیگر از کیفیت برگزاری بسیار بالاتری برخوردار است.

قلع‌ریز با بیان اینکه حافظان و قاریان نباید در طول سال دچار رکود شوند، گفت: حافظان و قاریان قرآن باید از یک دوره مسابقات تا دوره بعدی برای ارتقا جایگاه خود تلاش کرده و در طول سال در دوره‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته شرکت کنند؛ نباید تلاش برای افزایش کیفیت را به زمان منتهی به مسابقات موکول کرد بلکه باید در طول سال در این راستا برنامه‌ریزی نمود.

وی ضمن استقبال از اضافه شدن رده سنی 12 تا 18 سال در این دوره از مسابقات قرآن کریم اوقاف عنوان کرد: حضور رده سنی 12 تا 18 سال باید در مسابقات قرآن ادامه‌دار باشد و برای رقابت آنها در رشته‌های مختلف تلاش شود چراکه این نوجوانان آینده‌ساز جامعه قرآنی ما هستند و برای آنها باید برنامه‌ریزی کرد.

داور حسن حفظ در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم جامعه قرآنی از هر نظر رشد داشته باشد، باید برای آینده کودکان و نوجوانان فعال در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات برای این رده سنی در نهادهای مختلف قابل تقدیر و مهم است اما اوقاف می‌تواند نقش بیشتری در شکوفایی آنها داشته باشد؛ حضور نوجوانان در مسابقات اوقاف باعث افزایش سطح کیفی رقابت‌های حفظ و ترتیل می‌شود.

قلع‌ریز با اشاره به نقش امور فرهنگی در ترویج انس با قرآن تصریح کرد: محفل قرآنی در چهارباغ از جمله فعالیت‌های فرهنگی موثر در حوزه قرآن است که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و مردم به وسیله آن با جزء‌خوانی و تلاوت قرآن انس پیدا می‌کنند؛ اگر در کنار این مراسم، کلاس‌های مختلف قرآنی مثل حفظ، روخوانی و سبک زندگی در طول سال برگزار شود می‌توان مردم و به ویژه افرادی را که از معنویت و قرآن دور شده‌اند به حضور در این مسیر تشویق کرد.

وی با بیان اینکه یک حافظ باید تا پایان عمر خود ساعاتی را به مرور و تثبیت محفوظاتش اختصاص دهد، گفت: می‌توان با قرار دادن یک مقرری برای حافظان و قاریان قرآن، رشد اجتماعی قرآن را افزایش داد چراکه تشویق فعالان قرآنی، علاوه‌بر معنویت به مسائل مادی نیز نیازمند است.

داور حسن حفظ در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان گفت: طبق فرمایش مقلم معظم رهبری، تعداد حافظان قرآن در حال افزایش است و این موجب خرسندی است اما باید برای نگهداشتن حافظان فعلی نیز تلاش کنیم و به تثبیت محفوظات آنها کمک کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه