English

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خبر داد؛

اصفهان رتبه اول تولید گلبول قرمز اشعه دیده در کشور / وجود ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی ماژور در استان اصفهان

مدیرکل اداره انتقال خون استان اصفهان از رتبه اول اصفهان با تولید ۲۵۷۸ گلبول قرمز اشعه دیده در کشور خبرداد.

اصفهان رتبه اول تولید گلبول قرمز اشعه دیده در کشور / وجود ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی ماژور در استان اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،کیان دهراب‌پور درنشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ۹ مرداد پنجاهمین سالروز تأسیس سازمان انتقال خون گفت: خون مایه حیات است و ادامه حیات انسان وابسته به آن است که هنوز انسان نتوانسته ماده‌ای به‌عنوان جایگزین خون کشف کند.

وی با بیان اینکه اداره‌کل انتقال خون استان دارای ۱۱ مرکز اهدای خون است، افزود: از این تعداد دو مرکز در شهر اصفهان است که وظیفه آن تهیه، تأمین و توزیع فرآورده‌های خونی را برعهده دارد.

مدیرکل اداره انتقال خون استان اصفهان بیان  کرد: ۶۳ مرکز درمانی در استان اصفهان وجود دارد که هر یک بانک خون مجزا دارند که هر روز فرآورده‌های خونی آن از طریق اداره کل انتقال خون تأمین می گردد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود  ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی ماژور در استان افزود: ۸۶۵ نفر ازاین افراد هر دو هفته یکبار دو واحد گلبول قرمز فشرده دریافت می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بیان داشت: همچنین بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان هستند که نیاز آنها در ارتباط با کمبود خون باید تأمین شود.

دهراب‌پور ادامه داد: در سال گذشته روزانه ۸۰۰ فرآورده برای مراکز درمانی استان تأمین شده است و سال جاری نیز به طور قطع با افزایش تأمین فراورده‌ها مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش های انتقال خون استان اصفهان ، کمبود نیروی انسانی متخصص و تناسب نداشتن عملکرد با تعداد نیرو می باشد، گفت: زیرساخت انتقال خون استان اصفهان، متناسب با نیازهای مراکز درمانی این استان نیست.

این مقام مسئول افزود: دومین چالش انتقال خون در استان فضای فیزیکی است که با کمک خیرین در حال توسعه فضای فیزیکی اهدای خون در اصفهان هستیم .

دهراب‌پور بیان داشت: درحال حاضر  ۱۸۰ نفر نیرو در انتقال خون استان داریم در صورتی که در حداقل‌ترین شرایط، نیازمند ۵۰ نیروی انسانی دیگر هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته روزانه ۸۰۰ فرآورده دریافت می‌شد و در سال  ۱۴۰۱، ۸۴۵ فرآورده که امسال به ۸۵۰ فرآورده در روز می‌رسد و مستلزم حضور نیروی انسانی است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره باینکه حداقل ۱۷۰۰ استاندارد برای فراورده‌های خونی رعایت می‌شود و هر فرآورده در شرایط خاص خود نگهداری می‌شود، گفت:بیش از ۳۰ کلاس آموزشی برای نگهداری فراورده‌های خونی در مراکز درمانی استان برگزار شده است.

 این مقام مسئول افزود:  سال گذشته ۱۸۵ هزار و ۲۳۰ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

 مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بیان داشت:از خون‌های اهدایی ۱۰۱ هزار و ۱۸۹ فراورده گلبول قرمز کم لوکوسیت تولید شده است.

دهراب‌پور با اشاره باینکه استان اصفهان با تولید ۲۶۶۴ واحد گلبول قرمز اشعه‌دیده در صدر کشور قرار دارد، افزود:در سال گذشته شاهد رشد ۷.۴ درصدی اهدای خون بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: از تعداد افراد اهداکننده خون، ۵۵.۸۲ درصد اهداکنندگان مستمر، ۱۴.۹۹ درصد اهداکنندگان بار اولی و ۲۹.۱ درصد اهداکنندگان باسابقه بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین رده سنی اهداکنندگان خون ۳۶ تا ۴۰ سال با درصد ۱۹.۴۷ بوده است، بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال نیز ۵۳ هزار و ۴۱۳ نفر موفق به اهدای خون شدند که  نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰.۷۱ درصد رشد داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه