English

خیر جوانی که بانی آزادی زندانی می شود؛

اکبر شهبازی جوانی که "حُر کاشان" لقب گرفت

اکبر شهبازی، زاده کاشان است و شغل آزاد دارد،او دست و دلش می‌لرزد برای رزق خیر، گاهی زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد می‌کند، گه‌گداری جهیزیه می‌دهد، اصلا آب و گِلش را برای کار خیر سرشته‌اند و فکر مددجویان از دلش سَر می‌رود.

اکبر شهبازی جوانی که  "حُر کاشان" لقب گرفت
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، گویی بنگاه آدم‌سازی به راه انداخته و درست لحظات آخر پلی می‌شود برای نجات اکبر شهبازی جوانی که گذشته ای متفاوت داشته و می گوید اهل بیت سر نخ را بدستم دادند و یا بهتر بگویم امام حسین (ع) دستم را گرفت و خودم را پیدا کردم و اکنونم را ببینید. جوانی که به قول نزدیکانش به حر کاشان لقب گرفته است.

اکبر شهبازی ، زاده کاشان متولد 1364 است و شغل آزد؛ چندصباحی است همراه با رفقایش تمام وقت کسب و کارش شده کار خیر از هر نوع و مدلش که بخواهی. او زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد می‌کند، جهیزیه می‌دهد، اصلا آب و گِلش را برای کار خیر سرشته‌اند. صبح خروس‌خوان از پی روزی خیر جامه بر تن، می‌زند به دل ماجرا انگاری سرش درد می‌کند برای این کارها و باید هر طور شده حرفی بزند یا دلی نرم کند و بنای گذشتی بچیند.

حالا شهبازی این خیر کاشانی همراه با رفقایش چند سالی می‌شود فکر مددجویان از دلشان سَر می‌رود و دلواپس روزهای خاکستری‌شان هستند. آخر برای یک عصبانیت کوچک یا از کوره در رفتن بهترین سال‌های عمرشان را گوشه‌نشین کنجی تاریک و همدم قفس می‌شوند. از همین بابت با بررسی‌ و پیگیری‌ راه می‌افتد و با آقای راحمی رئیس ستاد دیه کاشان همکاری می کنند و مددجویانی که مستحق بخشش هستند را در فهرست بلند و بالایی می‌گنجانند و آستین همت بالا می‌زنند؛ بسم الله، جلب رضایت و آزادی قرار اوست.

هئیت عزاداری ماهانه راه اندازی کرده اند و هر ماه یک زندانی در این هئیت آزاد می شود . اما اکبر و رفقایش چند روزی است در سوشال مدیا و فضای مجازی با جمعی از جوانان و خیرین گمنام کاشان زندانی هایی که مد نظرشان است را جهت آزادی معرفی می کنند یا علی‌گویان گام برمی‌دارند و سخنانشان را پیوند می‌دهد به رهایی از زندان و می‌گویند: قدم اول صحبت با خانواده‌های گرفتار و زمینه‌سازی برای رضایت است تمام تلاشمان را بکار می‌گیریم گاهی به برکت نام اهل بیت(ع) دلشان نرم می‌شود و می‌گذرند، زمانی هم که نیاز مالی و فوت سرپرست خانواده در میان باشد وظیفه احیا را به دوش می‌کشند. 

هر بار که جوانی از زندان خلاص می‌شود انگار در کنار او اکبر و رفقایش هم دوباره متولد می‌شوند و حیات را از نو سر می‌کنند. آزادی و هدیه زندگی مجدد لذت‌بخش است و باقی عمرشان را به شکرانه آزادی در مسیر خدمت به خلق می‌گذرانند. تا به حال مسبب آزادی 39 زندانی اعم از پرداخت جرائم نقدی همراه با رفقایش شده‌ است  و در حال حاضر ۹ زندانی دیگر در صف آزادی هستند. 

خداوند را بابت این نعمت شکر می‌کند، از طرفی امیدوار است تمام آبرودارانی که دچار حادثه و یا مشکلات مالی شدند از بند رها شوند.

 

تقسیم یک لقمه نان

او از نخستین روزهایی که یک زندگی جدید را شروع کرده است سعی کرده درد از دل مردم بردارد، در کاشان اولین کار عام‌المنفعه و شاخص‌اش همراه با رفقایش پخش غذای نذری بود. هر چند علاوه بر تهیه ارزاق برای خانواده‌های شناسایی شده، در اعیاد و شهادت‌ها هم طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان، محرومان، را در برنامه داشته؛ عدد و رقم بعضی از نوبت‌ها به هزار پرس هم می‌رسد. بدون شک اگر لقمه نانی خداوند به ما عنایت کرده باید با همسایه و مردم تقسیم کنیم تا مشکلات کم‌رنگ‌تر شود، مقدار و شکل کمک مهم نیست نیت مهم است برکتی که به زندگی می‌آید پای حساب و کتاب میان می‌آید، حسابی که فارغ از فهم این و آن است و دو دو تایی که بیشتر از چهارتا می‌شود؛ به قول آقای شهبازی برکات کار خیر در حساب و کتاب نمی‌گنجد اما در گوشه گوشه زندگی ساری و جاری است.

مدام دست به دعا  و سجده شکر به جا می‌آورد چراکه حظ بردن از آزادی، بازگشت پدر مادر خواهر برادر به آغوش خانواده، نجات جوان رعنای مادر و برآورده کردن آرزوها قابل وصف نیست، امیدوارم خداوند قبول کند.

شهبازی می گوید خیران نیک‌اندیش  سرمایه داران کاشان هم دست به دست دهند و همت کنند و بیشتر از قبل درصدد رفع مشکلات مردم باشند تا با کمک همدیگر این برهه حساس هم طی شود. 

و اما نکته آخر توجه و پذیرش مددجویان آزادشده در جامعه است به ترتیبی که به چشم انسان از نو متولد شده به این افراد نگاه کنند تا سرخورده نشوند و به نقطه اول بازنگردند، این افراد به غیر از یک شغل و اعتماد از سوی اجتماع چیز دیگری نمی‌خواهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه