English

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل خبرداد:

برگزاری ۸۰ نوع برنامه با محوریت خانواده در آران و بیدگل

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل از برگزاری ۸۰ نوع برنامه با محوریت خانواده خبر داد.

 برگزاری ۸۰ نوع برنامه با محوریت خانواده در آران و بیدگل
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، عباس آذرباد در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن عرض تسلیت ایام ماه محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین و شهادت اسماعیل هنیه، مبارز خستگی‌ناپذیر آرمان قدس، گفت: رسانه و خبرنگاران آینه نمای خدمتی هستند که به‌نام و به نیت امام مهربانی‌ها در شهرستان آران و بیدگل جاری و ساری هستند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی ضمن اشاره به منشور هفتگانه رهبری که در حکم تولیت برای آیت‌الله رئیسی که مشهور به منشور خدمت است، گفت: خدمت باید از دایره حرم خارج و در سراسر ایران جاری و ساری شود.

وی گفت: آثار و برکت فکر و اندیشه نورانی و رهنورد‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین اندیشه رئیس‌جمهور شهید خدمت آیت‌الله رئیسی در شهرستان آران و بیدگل  باعث شد بیش از ۸۰ عنوان برنامه با محوریت عمدتا خانواده و فرهنگی برگزار شود.

آذرباد افزود: در ایام دهه کرامت نیز بیش از ۶۰ عنوان برنامه با محوریت فرهنگی، آموزشی، مشاوره و روانشناسی با رویکرد کودکان، نوجوانان، پسران، دختران، مادران و آموزش‌های حوزه مادر و کودک و آموزش حوزه خانواده در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

وی با بیان اینکه شبکه کانون خدمات رضوی در دو نوع ساختاری شکل گرفته، افزود: خدمات عمومی که در شهرستان آران و بیدگل ارائه می‌شود شامل انواع کمک‌هایی است که از مردم به مردم صورت می‌گیرد "از جمله بسته‌های معیشتی، غذا، کمک‌های مالی و گره‌گشایی از مردم توسط کانون‌های عمومی انجام می‌شود . در شهرستان آران و بیدگل، منطقه کویرات و منطقه سفید شهر در مجموع ۱۱ کانون عمومی فعال است که هر یک از آنها تعدادی از محلات شهر را تحت‌پوشش دارند.

آذرباد در ادامه بیان کرد: اساس و روش کانون‌های عمومی ما مردم‌محور است و مردمی که در یک منطقه زندگی می‌کنند به صورت ذاتی و طبیعی نیازهای محل خود را می‌شناسند و از محل کمک‌های مردم به مردم با حفظ عزت و کرامت خدمات می‌دهند.

این مقام مسئول عنوان کرد: کانون‌های خدمت رضوی دارای ویژگی‌هایی است از جمله ارتباط مستقیم با بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و آستان قدس و به شکرانه خدمتی که در شهرستان ارائه می‌شود، افتخار کشیک حرم علی ابن موسی الرضا(ع) را هم دارند و رایحه بهشتی را در قطعه‌ای از بهشت دریافت می‌کنند و بعد از بازگشت به شهر خود این ارتباط ملکوتی را ادامه می‌دهند.

آذرباد ساختار کانون‌های رضوی را  عمومی و تخصصی دانست و اظهار کرد: ساختار شبکه رضوی چه عمومی، چه خصوصی  دارای اهداف و برنامه بوده و قرار است ابتدا به خانواده رضوی تبدیل شود و برای این مهم ویژگی‌های یک خانواده رضوی را ابتدا در خانواده خادمیاران ساری و جاری می‌شود. تا در ادامه به‌ الگوی خانواده رضوی در  شهر رضوی و در نهایت در جامعه رضوی تبدیل شده و مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) باشد.

آذرباد با بیان اینکه هزینه فعالیت‌ها کاملا مردمی است و بودجه‌ای از آستان قدس اختصاص داده نمی‌شود، اظهار کرد: از هیچ نهاد دولتی و ارگانی حمایت و پشتیبانی مالی نمی‌شویم و کار‌های شبکه رضوی مردمی و برای مردم است.

به گفته وی، شبکه رضوی دارای ساختار و نظم و انضباط است و تلاش می‌شود نیاز‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی را برای سنین مختلف با محور کودکان و نوجوانان برآورده کند.

وی با بیان اینکه در بخش کودکان و نوجوانان طرحی به‌نام سفیران رضوی از مقاطع مختلف تحصیلی و رده سنی دختران و پسران در شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی جذب شدند، افزود: این تعداد دانش‌آموز با عنوان سفیران رضوی برای اجرای برنامه‌های چهارشنبه‌های امام رضایی جذب این شبکه می‌شوند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل از جذب بیش از ۱۰ درصد دانش‌آموزان دختر و پسر شهرستان آران و بیدگل به طرح سفیران رضوی خبر داد و گفت: این تعداد بیش از دو برابر پیش‌بینی‌ها بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه