English

برگزاری همایش استراتژی های آموزشی در رویکردهای نوین آموزش و پرورش در اصفهان

همایش تخصصی استراتژی های آموزشی در رویکردهای نوین با هدف توسعه مهارت های آموزشی برای مدیران مدارس استان اصفهان برگزار شد.

برگزاری همایش استراتژی های آموزشی در رویکردهای نوین آموزش و پرورش در اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،همایش تخصصی استراتژی های آموزشی در رویکردهای نوین با هدف توسعه مهارت های آموزشی برای مدیران مدارس استان اصفهان با حضور مونا آقابابایی و حسین عاملیان  توسط موسسه آموزشی الفبای مهر پویا برگزار شد.

حسین عاملیان متخصص علوم ارتباطات اجتماعی و مدیر استانی موسسه بین المللی تجهیز، توسعه و آموزش مدارس ایران (نام مخفف تتا) در رویداد آموزشی که برای مدیران در اصفهان برگزار شد، گفت: امروز با همکاری موسسه الفبای مهر و تتا، این رویداد برای ارتقای سطح دانش مدیران استان در زمینه آموزش برگزار می گردد.

او با بیان آنکه موسسه تتا طرح های آموزشی خود را با الهام از کشورهایی مانند ژاپن، هندوستان و چند کشور دیگر و بعنوان نماینده انحصاری در ایران، مجری این طرح ها است، توضیح داد: تربیت مربیان و تهیه کتاب هایی در زمینه آموزش در اختیار مدارس قرار می گیرد. خوشبختانه، استقبال خوبی از سوی مدیران مدارس شده است و توانسته اند این طرح ها را در برنامه های آموزشی خود اجرا کنند.

عاملیان بعنوان یک چهره فرهنگی با اشاره به مزیت طرح ها، اظهار کرد: این طرح ها شامل استعدادیابی از طریق برگزاری آزمون های مختلف از ابتدا و در طول سال تحصیلی است و در پایان سال با جمع بندی نتایج آزمون ها، بررسی استعداد دانش آموز برای ورود به رشته تحصیلی انجام می شود.

او افزود: 16طرح آموزشی داریم که ازجمله طرح مهارت آموزی موثر در ارتقای مهارت های اجتماعی کودکان در مقابل آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است. در این طرح ها صرفا به موضوعات درسی اکتفا نمی کنیم و بسیاری از اصول و آداب زندگی خانوادگی و مهارت های اجتماعی آموزش داده می شود. همچنین، طرح های ریاضیات آسان، آموزش مسائل مالی (ارتباط با بانک، هزینه ها و سایر امور مالی)، فرایند حل مسئله در زمان کوتاهتر و فراگیری ذهنی که بویژه در آزمون های ورودی مراکز علمی، کنکور و دانشگاه ها با کمترین زمان، دانش آموز می تواند پاسخگوی پرسش ها باشد.

او در ادامه، از طرح های دیگری درزمینه آموزش مربی و کتاب نام برد و گفت: در طول سال تحصیلی، جلسات هفتگی برای آموزش و نحوه اجرای طرح ها در مدارس برگزار می کنیم.

مدیر استانی موسسه بین المللی تجهیز، توسعه و آموزش مدارس ایران (تتا) عنوان کرد: مجوز اجرای این طرح ها را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کرده ایم و این در حالی است که خود آموزش و پرورش نقشی در اجرای طرح ها ندارد و گیرنده آنها نیست.

او با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش به دلیل بی توجهی به استعدادیابی، مهارت آموزی اجتماعی و صرفا اتکا به عناوین درسی، بیان کرد: مجموعه دولت، جایگاه نهاد آموزش و پررورش را در رده اولویت کشور نمی بیند و بسیاری از حساسیت هایی که در امر تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار گیرد، مغفول مانده است. 

 در ادامه همایش تخصصی استراتژی های آموزشی در رویکردهای نوین، دکتر مونا آقابابایی، مدرس بین المللی رویکردهای نوین از کشور فرانسه به تشریح استراتژی های آموزشی در رویکردهای نوین آموزش و پرورش پرداخت و افزود: بر اساس بومی سازی و متناسب با نیازهای جامعه می توانیم از رویکردهای نوین در سیستم آموزشی استفاده کنیم.

او در تشریح اصول رویکردهای نوین آموزش، گفت: یادگیری از طریق عمل، تجربه آموزی  که موجب رضایت دانش آموز و بدون استفاده از طرح تدریس و فضای بسته آموزش است، تفکیک سیکل رشد کودک و آزادی عمل برای آنکه نقش خود را پیدا کند، تجربه فعال، ایجاد علاقه و انگیزه، تعامل با دیگران، یادگیری در زمینه های معنادار، مشاهده گری و کشف علایق کودک دنبال می شود.

همایش 3

 آقابابایی در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگاران، عدم توجه به بخش عملی و فعال بودن پویایی در فعالیت دانش آموزی و داشجویی ایران را از نقاط ضعف آموزشی ما دانست و گفت: در ایران، سیستم آموزشی رایگان و قابل دسترس است. همچنین، معلمان ما از نظر سطح دانش و فعالیت آموزشی بسیار خوب هستند اما مشکل ما در اجرای اصول پداگوژیک و تعلیم و تربیت مبتنی بر تجربه فعال و کاربردی است که اگرچه بستر غنی آموزش را داریم اما در کاربرد و پیاده سازی مشکلاتی داریم.

وی توصیه کرد: لازم است استفاده از مهارت های بنیادی و اساسی که قدرت حل مسئله، تفکر خلاق و قدرت آنالیز در کودک را تقویت می کند، جایگزین الگوهای نادرست کنیم. مثلا به جای استفاده از مدادرنگی و خطوط بسته بعنوان یک تکنیک سخت از روش های آسان بدون حدومرز برای نقاشی کودک استفاده کنیم.

گفتنی است، موسسه آموزشی الفبای مهر پویا با مدیریت خانم ها مریم اسماعیلی در تهران و لمیا جاف در اصفهان، با بیش از ۱۲ سال سابقه درخشان در زمینه تجهیز و توسعه آموزشی، همواره در تلاش است تا با ارائه خدمات گسترده و متنوع، به ارتقای سطح آموزش در کشور کمک کند.

این موسسه با بهره‌گیری از تجربه و دانش مدیران خود و همکاری با اساتید برجسته ایران، نقش مؤثری در توسعه آموزشی ایفا کرده است و با اعتقاد به آموزش باکیفیت، متناسب با نیازهای روز بعنوان پایه و اساس توسعه پایدار جامعه، رسالت خود را ارتقای کیفیت آموزشی، ارائه خدمات آموزشی نوین و مؤثر به مدیران، معلمان و مربیان اعلام کرده است.

این موسسه اهداف خود را شامل توسعه مهارت‌های آموزشی،  برگزاری کارگاه‌ها، ورکشاپ‌ها و سمینارهای تخصصی در حوزه کودک و آموزش،  ارائه و اجرای روش‌های نوین آموزشی بازی محور مانند مونته‌سوری، رجیوامیلیا و .. ارائه و اجرای طرح های مهارت محور در مدارس ویژه دانش آموزان، ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای معلمان و مربیان،   همکاری با اساتید برجسته کشور در حوزه کودک و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی،   برگزاری دوره‌های مدیریت و برندسازی مدارس،  ارائه راهبردهای اثربخش مدیریتی متشکل از تیم اساتید متخصص و مجرب دنبال نموده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه