English

امام‌جمعه اصفهان :

حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در اولویت اصلی مدیران اصفهان است

امام‌جمعه اصفهان در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی را اولویت اصلی مدیران اصفهان عنوان کرد.

حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در اولویت اصلی مدیران اصفهان است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت: مدیر میراث‌فرهنگی در اصفهان باید قاطع باشد و خوشبختانه مدیریت فعلی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قاطع و دلسوز است، موضوعی که امروز اصفهان بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهدیم که پس از فرازوفرودهای بسیار، امروز مدیری دلسوز در میراث اصفهان فعال است، لذا همه با تمام توان باید تلاش کنیم تا از مدیر کنونی میراث‌فرهنگی استان حمایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان افزود: با توجه به گستردگی فعالیت سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پهنه استان اصفهان، معتقدم مدیر میراث‌فرهنگی استان اصفهان باید قاطع باشد، لذا در حال حاضر این قاطعیت در استان اصفهان وجود دارد، با این وصف توصیه می‌کنم درآمدهای میراث‌فرهنگی را در استان هزینه کنیم.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: در استان اصفهان هنرمندان زیادی حضور دارند که در حوزه هنرهای دستی و سنتی فعالیت می‌کنند، لذا امیدوارم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی را در اولویت خود قرار دهد تا از یک‌سو شاهد حفظ هنر پدرانمان باشیم و از سوی دیگر مواهب حاصل از فروش صنایع‌دستی به اقتصاد استان کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان تأکید کرد: با توجه به اعتمادی که هم‌اینک در میراث‌فرهنگی اصفهان به وجود آمده، تلاش کنید تا گردشگری به‌صورت فرهنگی و با رعایت قوانین ملی و دینی در استان گسترش یابد، لذا امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند توسعه کیفیت و کمیت خدمات گردشگری در سراسر استان اصفهان هستیم.

او گفت: در حوزه میراث‌فرهنگی نیز همچنین نیازمند نگاه والای دوستان در میراث فرهنگی به مردم هستیم، خصوصاً مردمی که دارای خانه‌های تاریخی هستند و اکثراً در نگهداری این خانه‌ها دچار مشکل می‌شوند.

در ادامه این نشست، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز با ایراد سخنانی گفت: همواره استقبال و حمایت‌های جنابعالی را در طی 3 ماه حضورم در اصفهان به‌عنوان یک فرصت در نظر گرفتم، لذا از همان روز اول فعالیتم در اصفهان تلاش کردم تا ساماندهی اداره‌کل را در حوزه‌های فعالیت این اداره‌کل در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و سرمایه‌گذاری را در دستور کار خود قرار دهم، لذا خرسندم که امروز به آگاهی برسانم در حوزه صنایع‌دستی ضمن کمک به حذف مقوله پیمان‌سپاری ارزی برای صادرکنندگان صنایع‌دستی و اختصاص سهمیه هزارنفری بیمه برای هنرمندان صنایع‌دستی، در حوزه میراث نیز به‌طورجدی در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های مرمتی و همچنین پیش بردن مطالعات درزمینهٔ فرونشست هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: بنده نیز همچون جنابعالی به قاطعیت در حوزه مدیریت معتقدم، لذا تلاش می‌کنیم تا حتی‌الامکان مشکلات استان را در درون استان حل کنیم، لذا دست یاری به سمت جنابعالی درزمینهٔ جلب حمایت سایر نهادها به‌ویژه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان درزمینهٔ حفاظت از بناهای تاریخی تحت اختیار این اداره دراز می‌کنیم.

وی افزود: در اولین روزهای حضورم در اصفهان قرارگاه حجاب و عفاف را در اداره‌کل و تمامی بناهای تاریخی تحت اختیار این اداره‌کل در سراسراستان راه‌اندازی کردیم و خرسندم که به آگاهی برسانم حمایت از فعالان گردشگری و ساماندهی فعالان گردشگری استان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه