English

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر خبرداد؛

کشف یک عدد لاشه کشتار غیرمجاز در شهرستان خمینی شهر

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر از کشف و ضبط یک عدد لاشه کشتار غیرمجاز توسط شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهرخبرداد.

کشف یک عدد لاشه کشتار غیرمجاز در شهرستان خمینی شهر

، صالحی گفت: طی بازرسی کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی این شبکه از یکی از واحد های عرضه گوشت قرمز، یک عدد لاشه دام سبک کشتار غیر مجاز به دلیل خونگیری ناقص و پرخون بودن لاشه ضبط و از چرخه مصرف انسانی حذف گردید.

وی افزود: کشتار غیر مجاز و غیر بهداشتی دام خارج از چرخه کشتارگاه و نظارت دامپزشکی، خلاف قانون و قابل پیگرد در مراجع قضائی بوده و باعث ایجاد انواع خطرات نظیر بروز بیماریهای مشترک بین انسان و دام، آلودگی محیط، تجمع حیوانات، حشرات و جوندگان و همچنین انتقال عوامل بیماری زا به سایر مناطق می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شبکه دامپزشکی با نظارت مستقیم بر واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان، در جهت بهداشت و سلامت جامعه و مبارزه با تولید فرآورده های خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی فعالیت می نماید و بی تردید نقش شبکه دامپزشکی در امنیت وسلامت غذائی مردم، نقش مهم وحساسی می باشد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر در پایان از مردم درخواست کرد: گوشت قرمز و آلایش خوراکی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید گوشت قرمز و سفید بدون هویت جدا خودداری نمایند و همچنین درصورت مشاهده تخلف اعم از کشتار و عرضه فرآورده های خام دامی با سامانه ۱۵۱۲ تماس حاصل فرمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه