English

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد:

رشد اقتصادی و گردشگری نصف‌جهان با ثبت جغرافیایی گز اصفهان

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ثبت جغرافیایی گز می‌تواند به رشد اقتصادی، گردشگری و انتقال پیام‌های فرهنگی و اجتماعی شهر اصفهان به سایر شهرها کمک کند.

رشد اقتصادی و گردشگری نصف‌جهان با ثبت جغرافیایی گز اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، مصطفی نباتی‌نژاد با اشاره به برگزاری سومین آئین نکوداشت ثبت ملی گز اصفهان به‌عنوان سوغات گردشگری که به همت «مهدی طغیانی» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهردار اصفهان، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: رویداد ثبت جغرافیایی گز را برای شهر اصفهان تعریف کرد، زیرا هویت گز همچون سایر سوغات نصف جهان از این شهر جدا نشدنی است.

وی با بیان اینکه ثبت جغرافیایی گز اصفهان یکی از افتخاراتی بود که در این دوره شکل گرفت، افزود: امیدوارم بتوانیم سایر میراث ملموس و ناملموسی که در عرصه مشاهیر، رویداد، سوغات و آثار شهر اصفهان وجود دارد را ثبت کنیم تا جای دیگری مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این موضوع می‌تواند به رشد اقتصادی، گردشگری و انتقال پیام‌های فرهنگی و اجتماعی شهر اصفهان به سایر شهرها کمک کند.

نباتی‌نژاد گفت: شهر اصفهان سابقه تمدنی بالایی دارد و آثار دیرینه و سابقه تمدنی آن را می‌توان در فضاهای مختلف همچون سوغات این شهر مشاهده کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه