English

مدیرعامل مؤسسه خیریه شجره طیبه :

خیریه شجره طیبه یکی از تنها خیریه های حامی استعدادهای درخشان است

مدیرعامل مؤسسه خیریه شجره طیبه گفت: خیریه شجره طیبه یکی از تنها خیریه هایی است که حامی استعدادهای درخشان است.

خیریه شجره طیبه یکی از تنها خیریه های حامی استعدادهای درخشان است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محمدرضا یزدان پناه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موسسه خیریه شجره طیبه از سال ۱۳۸۳ کار خود را آغاز کرد و وظیفه اصلی آن حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نخبه بی بضاعت است، گفت: در طول این مدت فعالیت ، موسسه خروجی های بسیار عالی داشته است.

وی بیان کرد: ما دانش آموزان و دانشجویان مستعد ولی نیازمند را شناسایی و از صفر تا صد حمایت می کنیم تا استعدادهای بالقوه آنها تبدیل به بالفعل شود.

این مقام مسئول در ارتباط با  افراد تحت حمایت این خیریه توضیح داد: چون افرادی که ما تحت پوشش قرار می دهیم آی کیو های بالای ۱۳۰ دارند همه خاص هستند و در حال حاضر پزشک متخصص، قاضی، وکیل کارآفرین و اساتید دانشگاه  و افرادی تحت پوشش داریم که دفاع دکتری را با بالاترین نمره طی کردند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه شجره طیبه افزود: مؤسسه خیریه شجره طیبه پل ارتباطی جامعه با نخبگان و حمایت از این عزیزان در رسیدن به مدارج علمی و خودکفایی است تا نخبه ای به صرف نیازمند بودن از بروز استعداد و تحصیل جا نماند.

یزدان پناه در خصوص اهداف و برنامه های  موسسه خیریه شجره طیبه اظهار داشت: بکار گیری کمک های خیرین درعرصه علم ودانش و شناسایی و شکوفایی استعدادهای درخشان پنهان و کمک به رشد و شکوفایی علمی کشور و اشاعه فرهنگ انفاق در پایه های علمی کشور وایجاد شعبه های دانش محور و برنامه ریزی آموزشی از دیگر اهداف این موسسه خیریه می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: موسسه شجره طیبه تنها خیریه ای در کشور است که به صورت بنیادی ، حمایت آموزشی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند را بر عهده دارد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه شجره طیبه گفت: شجره طیبه جزء تنها خیریه هایی است که سازمان اقتصاد و دارایی ناظر داشته و صد درصد کمک خیرین صرف حمایت از جامعه هدف خیریه می شود.

وی ادامه داد: حمایت خیریه  شجره طیبه از نخبگان کاملاً بصورت قرض الحسنه است و جامعه هدف مؤسسه پس از اتمام تحصیل و اشتغال، این حمایت را به عنوان قرض به خیریه بر می گردانند.

یزدان پناه با بیان اینکه  خیریه شجره طیبه حامی استعدادهای درخشان است، افزود: این خیریه فرصتی را فراهم می کند که استعداد هایی که به دلیل عدم توانایی مالی یا مشکلات دیگر نمی توانند استعداد شان را شکوفا کنند بتوانند شکوفا شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: وجه تمایز خیریه شجره طیبه با دیگر خیریه ها این است که در آن به جای ماهی دادن ماهیگیری را یاد می دهند.

مدیرعامل خیریه شجره طیبه ادامه داد: هدف ما ایجاد شرایط پژوهش و کارآفرینی برای کلیه نخبگان است تا فکر، ایده و تولیدات آن ها بتواند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ارتباط با شعب خیریه شجره طیبه توضیح داد: این مؤسسه در شهرستان‌های کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، فلاورجان، شهرضا، مبارکه، لنجان، پیربکران، شاهین‌شهر، گلپایگان، خوانسار، چادگان، فریدن، فریدونشهر، بوئین میاندشت، آران و بیدگل، تیران و کرون، نائین، نطنز، کوهپایه، اردستان و سمیرم شعبه دارد.

یزدان پناه بیان داشت: اگر دولتمردان و فعالان اقتصادی در کشور حمایت از نخبگان علمی داشته باشند، دیگر شاهد فرار مغزها نخواهیم بود و ما درصدد هستیم تا با پای کار آوردن تمامی ظرفیت ها از جمله خیرین ،دانشگاه ها ،شرکت های دانش بنیان ،شهرک علمی و تحقیاتی و غیره این هدف را محقق کنیم تا نخبگان جامعه ما برای بالفعل کردن استعداد وطرح های خود نیاز به مهاجرت نداشته باشند.

مدیرعامل خیریه شجره طیبه گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۳۰۰ خیر فعال و شش هزار خیر به صورت غیرفعال با این مؤسسه همکاری دارند و از دانش آموزان و دانشجویان نخبه حمایت می‌کنند.

در ادامه خزانه دار و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تشکیل قرض‌الحسنه شجره طیبه گفت: این قرض الحسنه می تواند با استقبال مردم و گذاشتن سپرده‌های آنها در اینجا بنیه مالی را تقویت کند و برای کسانی که می خواهند از طریق وام مشکلات آنها حل شود و به ویژه برای کسانی که با دریافت وام و تسهیلات می‌تواند مشکل تحصیل خود را حل کنند بسیار کمک کننده باشد.

صرامی گفت: اگر این قرض الحسنه برای مردم خوب تبلیغ و تبیین شود و از سایر نهادها و Ng oها هم برای سپرده گذاری در این قرض الحسنه دعوت کنند این سپرده گذاری باعث می شود خودشان را متعهد به کمک در جهت تقویت استعدادهای درخشان بدانند.

وی افزود:موسسه خیریه شجره طیبه با هدف حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و مستعد بی بضاعت و کم درآمد که به هر دلیلی به خاطر عدم بضاعت مالی از تحصیل باز مانده اند و با وجودنخبگی که دارند در عرصه اجتماعی نتوانسته اند رشد کنند، تشکیل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این موسسه خیریه با کمک خیرین و همه عزیزانی که به نوعی به این خیریه کمک می‌کنند توانسته است به تعداد زیادی از این افراد دسترسی پیدا کند و امکان مراجعه آنها از طریق سایت فراهم است و با شناسایی ،آنها را مورد حمایت قرار می دهند.

صرامی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از این افراد در دانشگاه های ملی و فراملی در حال تحصیل هستند و توانسته اند به مدارج عالی دست پیدا کنند.

همچنین عضو هیئت مدیره خیریه شجره طیبه در ادامه این نشست خصوص آمار یاورخواهان این مؤسسه اظهار کرد: به‌طور مستمر تعداد 392 نفر ثابت تحت حمایت خیریه هستندکه از این تعداد 165 نفر دانشجو و 227 نفر دانش آموزان می باشند.

علی آقاجانی امروز درخصوص شیوه پذیرش یاورخواه در این مؤسسه، اظهار کرد: معرفی افراد بیشتر توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود، تفاهم‌نامه در اختیار مدیران و رؤسای ادارات قرار دارد و افراد مستعد را معرفی می‌کنند.

وی افزود: کمیته امداد نیز به دلیل اینکه جامعه محرومان را می‌شناسد، دانشجو و دانش‌آموزان واجد شرایط را معرفی می‌کند. در تبلیغات کف جامعه نیز می‌توان نظر نخبگان را جلب و درصورت اعلام نیاز، آن‌ها را حمایت کرد.

عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه شجره طیبه گفت: ثبت‌نام یاورخواه از طریق سایت انجام می‌شود، افراد متقاضی سه فرم پر می‌کنند و در مرحله بعد از آن‌ها دعوت شده و پذیرش افراد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: فیلترهایی برای تشخیص اینکه افراد واجد شرایط و نخبه هستند وجود دارد که یکی از آن‌ها انجام تست‌هایی است. پس از آن اگر شرایط را داشتند، پذیرش شده و خدمات به آن‌ها ارائه می‌شود.

آقاجانی گفت: به این دلیل که دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان از دیگر استان‌ها نیز هستند، از استان‌های دیگر مانند چهارمحال‌وبختیاری و سیستان و بلوچستان نیز افراد نخبه تحت حمایت خیریه قرار دارند.

وی با بیان اینکه هر دانش‌آموز ماهیانه سه میلیون تومان برای خیریه هزینه دارد، افزود: بخشی از این هزینه مستقیم به دانش‌آموز اهدا می‌شود، خدمات دیگری مانند مشاوره تحصیلی و خانوادگی، ارائه کتاب کمک درسی، ثبت‌نام در آزمون آزمایشی و رصد نتایج، پشتیبان ویژه هر دانش‌آموز، ثبت‌نام در مراکز آموزشی و کلاس‌های درسی و… نیز ارائه می‌شود.

عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه شجره طیبه  در ارتباط با نحوه پذیرش افراد در خیریه شجره طیبه گفت: از افراد متقاضی، تست‌های بین‌المللی مانند تست وکسلر توسط متخصصان گرفته می‌شود و افراد واجد شرایط تحت حمایت قرار می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه