English

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبرداد؛

بازدید بیش از ۴۷۲ هزار گردشگر از بناهای تاریخی استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان اصفهان از بازدید بیش از ۴۷۲ هزار گردشگر خارجی و داخلی، امسال از بنا‌های تاریخی استان اصفهان خبرداد.

بازدید بیش از ۴۷۲ هزار گردشگر از بناهای تاریخی استان اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،امیر کرم زاده با بیان اینکه حدود۲۲ هزار گردشگر خارجی امسال از بنا‌های تاریخی بازدید کردند ، گفت: حدود ۴۵٠ هزار نفر هم گردشگر داخلی در استان اصفهان، امسال اقامت داشتند و از آثار تاریخی دیدن کردند.

وی افزود: نوروز امسال هم، حدود دو میلیون گردشگر داخلی و مسافر در استان اصفهان تردد و دست کم ۱ تا ۲ روز هم اقامت دا‌شته اند.

این مقام مسئول بیان داشت: ١۴٨ طرح سرمایه گذاری با اولویت اشتغالزایی و رونق گردشگری با افزون بر ١٣ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان اصفهان در دست اقدام است که از این تعداد، ۴٨ طرح تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد:تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، تجاری و مسکونی، مرمت بنا‌های تاریخی با رویکرد فرهنگی و گردشگری به منظور تسریع در مرمت بنا‌های تاریخی، معافیت‌هایی برای جواز مرمت، ساخت ویژه سرمایه گذاران با مشارکت شهرداری اختصاص یافته است.

سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان هم گفت: میدان تاریخی نقش جهان (با اولویت مساجد امام، شیخ لطف اله، عمارت عالی قاپو و بازار قیصریه) و مجموعه‌های جهانی باغ فین کاشان و باغ موزه چهلستون در صدر بازدید امسال گردشگران خارجی و داخلی قراردارد.

شهرام امیری افزود: شهرستان‌های غرب استان اصفهان شامل گلپایگان، تیران و کرون، خوانسار، فریدن، فریدونشهر، بوئین میاندشت و چادگان، همچنین نایین و اردستان در شرق استان، در کنار اصفهان و کاشان، رتبه‌های برتر بازید گردشگران را از ابتدای سال تاکنون داشته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه