English

نماینده مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی:

رسالت خبرنگاران روشنگری و بیداری در سایه اطلاع‌رسانی صادقانه است

نماینده مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت:رسالت خبرنگاران آگاهی بخشی، روشنگری و مطالبه گری و بیداری در سایه اطلاع‌رسانی صادقانه است.

رسالت خبرنگاران روشنگری و بیداری در سایه اطلاع‌رسانی صادقانه است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،مصطفی معینی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهدای خبرنگار بیان کرد: خبرنگاران وجدان بیدار جامعه و تصویرگر حوادث زمانه اند. بصیرت افزایی و ارتقاء سطح آگاهی جامعه مهمترین دغدغه‌ این اندیشمندان صاحب قلم است. که قلم را سلاح و رسانه را سنگر دفاع از استقلال ، آزادی و مقابله با زرمندان و زورمندان بریده از انسانیت و قدرت‌های سلطه ‌گر جهانی قرار داده اند و اینگونست که  قلمشان را نه در حصار زمان، نه حصار مکان نمی توان محدود کرد.

وی افزود: اگر دیروز ایثارگران، رزمندگان جنگ سخت بودند امروزه خبرنگاران ایثار گران جنگ نرم می باشند.

مصطفی معینی ضمن اشاره به اینکه خبرنگاری حرفه نیست، بیان کرد: خبرنگاری حرفه نیست بلکه هنر و عشق است، هنری و عشقی که خبرنگار باید با جان و دل عاشق آن باشد تا مخاطب بتواندمتوجه خبر چه از طریق تصویر چه نوشتن شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: کار خبرنگار محدود به انعکاس خبر نیست بلکه خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند،کار آنان ثبت کننده لحظه های تلخ و شیرین می باشند.

وی ،آگاهی بخشی، روشنگری و مطالبه گری و بیداری در سایه اطلاع‌رسانی صادقانه از جمله رسالت خبرنگاران برشمرد و گفت: اصحاب رسانه با اعتمادسازی می‌توانند در رشد و سازندگی  و توسعه تاثیر بسزایی داشته باشند.

مصطفی معینی گفت:خبرنگاران دارای ۳ اصل مهم سرعت، دقت و صحت می باشند خبرنگاران در هر عرصه خبری که کار میکند بایستی این ۳ اصل را رعایت نمایند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی هستند که جامعه را با حقایق و واقعیت‌های موجود آشنا می‌نمایند، از این‌رو رسالت بسیار مهمی بر عهده دارند و از جایگاه بالایی برخوردار می‌باشند.پیامبر خدا حضرت محمد (ص) در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت‌گری نهراس». حق محوری، حق طلبی و حق گویی و حق جویی، از ویژگی های خبرنگاران موفق و  خداترس است.

وی هم چنین عنوان کرد:خبرنگاران با وجود تمام مشکلات همچنان با عشق و علاقه رسالت قلم‌ را فراموش نمی‌کنند و بایستی با قلم منصفانه خود و اعتماد سازی مسئولان را مکلف به پاسخگویی نمایند.

رسالت خبرنگاران، هدایت رفتار اجتماعی به سمت الگوهای توسعه است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل در آیین قدردانی از خبرنگاران گفت: رسالت خبرنگاران، هدایت رفتار اجتماعی به سمت الگوهای توسعه است که نقش مهمی در جامعه تلقی می‌شود.

روح اله قربانی در آیین قدردانی از خبرنگاران شهرستان آران و بیدگل،گفت:  اصحاب رسانه می‌توانند هنجارهای اجتماعی را تقویت یا تضعیف کنند و نقش مثبت خبرنگاران در فرآیند توسعه سیاسی و اجتماعی و بالندگی در فرهنگ یک جامعه نقشی موثری است. 

وی با تقدیر از خبرنگاران اظهار کرد: یک خبرنگار موفق، در ارتباط با مردم ارزش‌های فرهنگی جامعه را به روشنی می‌شناسد و با درک نیازهای جامعه برای رسیدن شهروندان به حقوق خود، از راه‌های مناسب اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی بیان کرد: مطالبه‌گری و انعکاس درست اخبار مهم‌ترین وظیفه خبرنگاران و اصحاب رسانه است و در این جایگاه حضور فعال خبرنگاران در کنار مسئولان بسیار مهم است و در این میان مدیران هم باید پاسخگوی جامعه خبری به‌عنوان نماینده مردم باشند.

قربانی گفت: اطلاع‌رسانی در شهرستان آران و بیدگل بر دوش ۵۰ خبرنگار است که علاوه بر رسانه‌های رسمی کشور، در پنج پورتال خبری این شهرستان ایفای نقش می‌کنند که این نقش‌آفرینی قابل قدردانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه