English

برگزاری شب شعر آیینی ملکوت واژه در باغ غدیر اصفهان

شب شعر آیینی "ملکوت واژه" با حضور شاعران برجسته استان اصفهان در حوضخانه قلمستان واقع در باغ غدیر برگزار شد.

برگزاری شب شعر آیینی ملکوت واژه در باغ غدیر اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،مسئول مرکز آفرینش های ادبی قلمستان و دفتر تخصصی ادبیات گفت: در این برنامه، قصد داریم به صورت تخصصی به شعر آئینی بپردازیم؛ همچنین جلسات ماهانه‌ای خواهیم داشت که با نقد و بررسی اشعار، همراه خواهد بود. 

محمدحسین صفاریان اظهار کرد: اولین برنامه از سلسله نشست‌های ادبی ملکوت واژه برگزار شد؛ در این برنامه، قصد داریم به صورت تخصصی به شعر آئینی بپردازیم؛ همچنین جلسات ماهانه‌ای خواهیم داشت که با نقد و بررسی اشعار، همراه خواهد بود. 

وی خاطر نشان کرد: عباس شاهزیدی متخلص به خروش اصفهانی، امیرحسین یاوری و محسن ناصحی از داوران این برنامه بودند 

مسئول مرکز آفرینش های ادبی قلمستان و دفتر تخصصی ادبیات گفت: قصد داریم به صورت فصلی، برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار کنیم که برآیند جلسات ماهانه باشد؛ همچنین تلاش داریم که تا حد توان به رشد و بالندگی شاعرانی که در جلسات ماهانه شرکت می‌کنند کمک کرده و آثارشان را در جلسات فصلی، ارائه کنیم؛ بنابراین از علاقمندان به شعر آیینی دعوت می‌کنم که در این جلسات، حضور پیدا کنند؛ زمان برگزاری جلسات در شبکه‌های اجتماعی سازمان و مرکز، اطلاع رسانی خواهدشد. 

شعر آیینی برای دانش و خرد، ارزش زیادی قائل است 

عباس شاهزیدی، شاعر و داور برنامه ملکوت واژه اظهار کرد: قرار است که این شب شعر ملکوت واژه ، به صورت فصلی یا به مناسبت‌ های خاصی برگزار شود که اولین آن به نام امام حسین(ع) در ایام ماه صفر کلید خورد؛ در سال ۱۳۹۲ شروع جلسات انجمن شعر جوان در خانه هنرمندان آغاز به کار کرد و بر خود لازم دانستیم که خروجی آن، دیده شود تا اینکه همایش فصلی به ساعت اصفهان بصورت مستمر و فصلی تشکیل شد تا امروزه به یک برند تبدیل و تا کنون برگزار شده‌است؛ در نظر داریم که این برنامه نیز به طور مستمر ادامه یابد و نتیجه بخش باشد. 

وی افزود: برای شاعر غیر آیینی شدن شاعر باید ریاضت زیادی بکشد  اما شعر آیینی،مسلما تلاش و کوشش بیشتری نیاز دارد و باید آن را جدی گرفت زیرا یک ساحت سختی است که مربوط به عرصه معارف است؛ همچنین باید دانش این عرصه را داشته باشیم زیرا بدون آن، دچار اشکال می‌شویم؛ در واقع، شاعر در شعر آیینی، وارد عرصه‌ای می‌شود که برای دانش و خرد ارزش زیادی قائل است؛ شعر ولایی و آیینی آمده تا خرد را به رخ بکشد نه جنون و ناهنجاری را. 

این شاعر خاطر نشان کرد: باید گفت که عاشقانه‌های آیینی با غیر آیینی متفاوت است؛ متاسفانه امروز با اشعاری مواجه هستیم که خواندن آن در خلوت نیز ناراحت کننده است؛ ساحت شعر ولایی عفیف است و شاعر باید با ظرافت شعر فارسی آشنا باشد؛ فرا منطق‌ بودن شعر، نباید شعر آئینی را دچار خدشه کند؛ ایرادی ندارد اگر به برخی افراد، قبل از شروع کار در شعر آئینی یادآوری کنیم که ابتدا دانش خود را نسبت به معارف و معصومانه افزایش دهند و سپس وارد ایت عرصه شوند. 

وی بیان کرد: این اتفاق، حرکت مبارکی در شعر آئینی است؛ اگر کاری به دست متخصص آن رخ دهد نتیجه خوبی می‌گیرد؛ امیدواریم شاعران بیشتری اینجا جمع شوند و جلسات بهتری داشته باشیم. 

 

شعر آیینی در دوران اوج خود قرار دارد 

میلاد حبیبی، شاعر آئینی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۳ تا کنون در عرصه ادبیات و شعر فعال هستم و در قالب‌های مختلفی مانند عاشقانه، آیینی و اجتماعی، شعر سروده‌ام. 

وی افزود: ادبیات شعر آیینی در دوران شکوفایی و اوج خود قرار دارد و از طرفی، جزو علاقه و دغدغه ما به حساب می‌آید؛ ارادت و علاقه ایرانی‌ها به جامعه اسلامی و حضرات معصومین، خود به خود ما را به سمت شعر آیینی سوق می‌دهد. 

شاعر آئینی خاطر نشان کرد: برگزاری‌ رویدادهایی مانند ملکوت واژه، باعث افزایش مخاطبان شعر آئینی می‌شود و کمک می‌کند که وجه تمایز شعر آئینی خوب و دارای نقص، تشخیص داده شود؛ این جلسات هم به نفع شاعر و هم مخاطبان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه