English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان :

۲۱ پروژه راهسازی استان اصفهان در دست احداث و بهسازی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۱ پروژه در حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل با هدف ارتقاء سطح کیفی و حذف نقاط حادثه‌خیز، در دست احداث و بهسازی است.

۲۱ پروژه راهسازی استان اصفهان در دست احداث و بهسازی است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه در این استان موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار قابل توجه است، اظهار کرد: استان اصفهان با ۲۶ هزار و ۵۱۰ کیلومتر راه همسنگ، بیش از ۴ هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر از اهمیت بسیار بالایی در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری برخوردار است. 

وی در خصوص وضعیت راه‌های استان اصفهان با بیان اینکه مجموع راههای استان ۱۲ هزار و ۳۴۶ کیلومتر است، افزود: در حال حاضر طول آزادراه‌های موجود ۴۸۰ کیلومتر، بزرگراه ها ۲ هزار و ۲۶۷ کیلومتر، راههای اصلی موجود ۲ هزار و ۶۸۳ کیلومتر، راههای فرعی یک‌هزار و ۱۸۵ کیلومتر و راه‌های روستایی آسفالته بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان اصفهان ۴۱۶ دستگاه پل های با دهانه ۶ متر به بالا، بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه پل با دهانه زیر ۶ متر و ۲ دستگاه تونل وجود دارد. 

وی با بیان اینکه این اداره کل با بهره‌گیری از متخصصان واجد شرایط و دارای صلاحیت پروژه‌های راه‌سازی و ایمن سازی را با سرعت و کیفیت مناسب در دست اقدام قرار داده است، گفت: هم اینک ۲۱ پروژه در حوزه مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هدف ارتقاء سطح کیفی و حذف نقاط حادثه‌خیز، در دست احداث و بهسازی است. 

قاری قرآن افزود: بر این اساس در شهرستان آران و بیدگل پروژه اجرای عملیات عمرانی احداث باند دوم محمدآباد- ابوزیدآباد- کاشان به طول ۸ کیلومتر با ۱۶ ابنیه فنی کوچکتر از ۸ متر دهانه، پروژه تقاطع غیرهمسطح فولاد با کنارگذر آران و بیدگل به طول ۴ کیلومتر و ۳ ابنیه فنی کوچکتر از ۸ متر دهانه، پروژه احداث باند دوم فخره کاشان (ابوزیدآباد- کاشان) به طول ۷ کیلومتر با ۱۳ ابنیه فنی کوچکتر از ۸ متر دهانه و پروژه احداث کنارگذر کاشان و آران و بیدگل به طول ۴ کیلومتر با ۸ ابنیه فنی که نیمی از آن کوچکتر از ۸ متر دهانه و نیمی دیگر بزرگتر و مساوی ۸ متر است، در حال احداث قرار دارد. 

وی افزود: در شهرستان مبارکه پروژه تکمیل عملیات راهسازی باند دوم مبارکه- مجلسی- بروجن به طول ۲۸.۵ کیلومتر و ۵۴ ابنیه فنی و پروژه عملیات اجرای روسازی بتن غلطکی باند دوم مبارکه- مجلسی- بروجن و اجرای پنج دستگاه دوربرگردان و ۲ دستگاه پارکینگ در دست اجرا است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از دیگر پروژه ها می توان به بهسازی جاده ورزنه کوه سیاه، تقاطع غیرهمسطح ورودی بویین میاندشت، باند دوم تیران سامان، پروژه راهسازی و ابنیه و روکش آسفالت محور ورزنه- اژیه و تکمیل میدان کفران و باند دوم محور رامشه حسن آباد، پروژه باقیمانده تکمیل تقاطع غیرهمسطح شهرک الکترونیک خمینی شهر، تکمیل باند دوم کمربندی کمشچه و تکمیل کنارگذر خوانسار و کمربندی وانشان اشاره کرد. 

این مقام مسئول عنوان کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح علویجه به همراه راههای دسترسی به پل، تکمیل عملیات عمرانی تقاطع محور خوانسارک با کمربندی پیربکران، تکمیل عملیات راهسازی و ابنیه فنی کمربندی جنوب غرب اصفهان، احداث پل ۲ دهانه ۸ متری اسحاق آباد، احداث پل ۳ دهانه ۸.۵ متری سادیان برزک، احداث باند دوم سه راهی مهردشت به حسین آباد و خط کشی چندین محور و راه از دیگر پروژه های در دست احداث و بهسازی این اداره کل را شامل می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه