English

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد:

اصفهان شهر صلح خاورمیانه/ موقعیت ممتاز استان اصفهان برای جذب گردشگران

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: از سال‌های بسیار دور تجارت در این شهر رونق داشته است بر همین اساس اصفهان را شهر صلح خاورمیانه می‌نامند.

اصفهان شهر صلح خاورمیانه/ موقعیت ممتاز استان اصفهان برای جذب گردشگران
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، امیر کشانی در نشست با زبان‌آموزان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع زبان‌آموزان کشورهای مختلف اظهار کرد: اصفهان شهر صلح خاورمیانه است؛ زیرا قرن‌هاست که ادیان مختلف در کنار یکدیگر مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و تاریخ هیچ منازعه‌ای میان ادیان در این شهر ثبت نکرده است.

 وی با بیان اینکه از سال‌های بسیار دور تجارت در این شهر رونق داشته است، تصریح کرد: اصفهان یک شهر صنعتی است و نزدیک به ۵۰ درصد فولاد ایران، محصولات نساجی و طلا و نزدیک به ۴۰ درصد شیر کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: اصفهان در تولیدات دیگری مانند مرغ، تخم‌مرغ، شیر، صنایع چاپی، هنری و... جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

 وی ادامه داد: همچنین بیشترین صنایع ثبت شده جهان بعد از هند در اصفهان ثبت شده است و از این شهر به عنوان شهر صنایع‌دستی خلاق نام می‌برند.

 کشانی تأکید کرد: اصفهان موقعیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران، سفرهای خانوادگی و دورهمی دارد زیرا مردم این شهر بسیار به مهمانان و مسافران خود احترام می‌گذارند.

 

 برنامه‌ریزی برای برگزاری جایزه بزرگ اصفهان

 مصطفی نباتی نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کتاب‌هایی مختلفی در رابطه با معرفی شهر اصفهان نگارش شده است که برخی از آنها هنوز به زبان‌های دیگر دنیا ترجمه نشده است که می‌توان از ظرفیت زبان‌آموزان استفاده و آن را به سایر زبان‌های دنیا ترجمه کرد تا اصفهان بیشتر به مردم جهان شناسانده شود.

 وی اضافه کرد: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری یک جشنواره بزرگ سالانه یا دو سالانه تحت عنوان جایزه بزرگ اصفهان هستیم که قرار بر این است که یکی از بخش‌های این جایزه به غیرایرانی‌ها و غیر اصفهانی‌ها اختصاص پیدا کند.

 وی ادامه داد: افرادی که در خصوص این شهر آثار علمی، ادبی و اثرات آنها برای اصفهان ارزش‌افزوده‌ای به همراه دارند، می‌توانند در این جشنواره مطرح، ارزیابی و جایزه اصفهان به برگزیدگان این بخش اختصاص پیدا کند.

 رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شما سفیران فرهنگی ایران هستید که فراتر از جغرافیای سیاسی، به واسطه اشراف بر زبان فارسی در جغرافیای فرهنگی ایران فعالیت می‌کنید.

 وی با تأکید بر لزوم معرفی اصفهان گفت: کتاب‌هایی که در رابطه با معرفی شهر اصفهان نوشته شده اما شاید هنوز به زبان‌های دیگر دنیا ترجمه نشده است می‌تواند طی توافقی با بنیاد سعدی با کمک زبان‌آموزان این نشست ترجمه شود تا منجر به معرفی هرچه بیشتر اصفهان به مردم دیگر کشورها گردد.

 

لحظات خوب حضور در اصفهان را به اشتراک بگذارید

 علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در نشست با زبان‌آموزان گفت: تلاش ما این بود که زبان‌آموزان از بهترین بخش‌های گردشگری اصفهان بازدید کنند، در همین راستا شهرداری و اتاق بازرگانی علاقه‌مند هستند که بهترین لحظات برای میهمانان رقم بخورد.

 وی افزود: امیدواریم این لحظات خوب را در کشور خود به اشتراک بگذارید و باعث شوید که قلب‌های مردم ما به هم نزدیک شود.

 

اصفهان نصف جهان نیست کل جهان است

 در ادامه این نشست زبان‌آموز اهل پاکستان گفت: با بازدید از اصفهان دریافتم که اصفهان نصف جهان نیست، بلکه کل جهان است.

 وی با بیان اینکه اصفهان شهری زیبا و تاریخی است، گفت: اولین بار است که به اصفهان سفر می‌کنم و در این مدت تعدادی از آثار تاریخی این شهر را مشاهده کردم از جمله این آثار مسجد جامع اصفهان است که از نظر تاریخی و هنری و حتی سبقه مرتبط با فرهنگ و ادب ایرانی و اسلامی از جایگاهی فوق‌العاده برخوردار است.

 این زبان‌آموز پاکستانی گفت: همیشه شنیده بودیم که اصفهان نصف جهان است، اما وقتی به این شهر آمدم و آن را از نزدیک دیدم متوجه شدم که اصفهان نصف جهان نیست، بلکه کل جهان است.

 

 بنگلادش رابطه عمیقی با فرهنگ و تاریخ ایران دارد

 مربی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا بنگلادش گفت: بنگلادش رابطه عمیقی با فرهنگ و تاریخ ایران دارد و بیش از ۷۰۰ سال، فارسی ‌زبان رسمی ما بوده است.

 وی که از مترجمان حرفه‌ای زبان فارسی است و تاکنون شش کتاب از فارسی به بنگلا به بالعکس ترجمه کرده است، گفت: با مطالعه آثار سعدی دریافتم که برای ساختن یک انسان کامل با اخلاق زیبا، زیباتر از بوستان و گلستان سعدی نداریم.

 وی با بیان اینکه بنگلادش رابطه عمیقی با فرهنگ و تاریخ ایران دارد، گفت: بیش از ۷۰۰ سال زبان فارسی زبان رسمی ما بوده است و اکنون نیز در زبان بنگلا، بیش از ۶۰ هزار واژه فارسی وجود دارد که در صحبت‌های روزمره از آن استفاده می‌کنیم.

 این استاد ادبیات فارسی بیان کرد: باعث افتخار است که فرصت پیدا کردم و به اصفهان آمدم و این شهر را از نزدیک تماشا کردم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه