English

رییس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد؛

اقدام جهادی دادگستری استان اصفهان در تعیین تکلیف پرونده‌های مسن

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: به منظور ضرورت رفع اطاله دادرسی و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و اجرای سیاست‌های سند تحول قوه قضائیه و موافقت نامه اجرایی برنامه‌های سال گذشته، شیوه نامه رسیدگی به پرونده‌های مسن در مرحله دوم اجرای طرح تدوین شد.

اقدام جهادی دادگستری استان اصفهان در تعیین تکلیف پرونده‌های مسن
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه به پرونده‌هایی مسن گفته می‌شود که بیش از یک سال از تاریخ آخرین ورود آن به شعبه گذشته باشد، افزود: کمبود نیروی قضایی، تأخیر در ارائه نظریه کارشناس، نیابت یا منوط بودن تصمیم گیری در پرونده دیگر، مطالبه پرونده از شعب دیگر و یا موارد مشابه و خارج از استان از جمله علت‌های اطاله رسیدگی به یک پرونده و مسن شدن آن است.

وی با اشاره به عزم جدی دستگاه قضایی استان در تعیین تکلیف پرونده‌های مسن در قالب اجرای طرحی با همین عنوان، گفت: تعداد پرونده‌های مسن مربوط به سال ۱۳۹۹ و قبل از آن در ابتدای امسال سه هزار و ۶۸۵ فقره در استان بوده است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: در راستای اجرای این طرح شاهد عملکرد مثبت تمامی واحد‌های قضایی استان هستیم؛ به طوری که کاهش ۸۰۷ فقره‌ای پرونده دراستان رقم خورده و این نشان از کاهش حدود ۲۲ درصدی این پرونده‌ها تا پایان تیرماه درمقایسه با فروردین دارد.

رییس دستگاه قضایی استان با اشاره به رصد مستمر عملکرد تمامی حوزه‌های قضایی استان در حوزه تعیین تکلیف پرونده‌های مسن گفت: معاونت ویژه نظارت رئیس کل دادگستری استان با بررسی موانع و معضلات، اقدامات لازم را در جهت تسریع و تسهیل اجرای این طرح در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: با برنامه‌های ترسیم شده در این خصوص انتظار می‌رود، تا پایان سال تمامی پرونده‌های مسن ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ تعیین تکلیف نهایی شود و سن پرونده‌های مانده و اطاله دادرسی از ۲۵ سال به ۴ سال کاهش پیدا می‌کند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در مرحله اول اجرای این طرح که از ابتدای تیر ۱۴۰۱ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ بود، تمامی پرونده‌های مانده از سال ۱۳۷۵ تا پایان ۱۳۹۶ به طور کامل رسیدگی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه