English

در ۵ ماهه امسال صورت گرفت؛

واکسیناسیون بیش از ۱۰۰هزار رأس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوار در نجف‌آباد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف‌آباد از واکسیناسیون بیش از 105هزار رأس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خبر داد.

 واکسیناسیون بیش از 100هزار رأس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوار در نجف‌آباد
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، میثم استکی گفت: با تلاش همکاران واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی این شبکه از ابتدای سال جاری بیش از 105 هزار رأس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) واکسینه شدند.

وی افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا PPr یک نوع بیماری عفونی و ویروسی با واگیر بالاست که در نشخوار کنندگان کوچک اهلی همچون گوسفند و بز و نشخوارکنندگان حیات وحش شایع است و با توجه به خساراتی که می‌تواند به صنعت دامپروری وارد کند، پیشگیری از ابتلای دام‌ها به آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دکتر استکی ضمن اشاره به اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بین انسان و دام مشترک نیست و خطری برای انسان ندارد، گفت: از علائم این بیماری می‌توان به تب، بی‌حالی ، ریزش ترشحات از چشم و بینی، اسهال، مشکلات تنفسی و زخم در ناحیه دهان و تلفات زیاد اشاره کرد. از مهم‌ترین راه‌های کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری در بین دام‌ها انجام واکسیناسیون منظم  است.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف‌آباد به تمام دامداران و دامپروری‌ها توصیه کرد برای سلامت دام‌های خود همکاری لازم را با اکیپ دامپزشکی شهرستان جهت واکسیناسیون داشته باشند و نکات بهداشتی را رعایت کنند و در صورت مشاهده دام‌های مشکوک به علائم بیماری حتماً به شبکه دامپزشکی شهرستان مراجعه کرده تا اقدامات لازم انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه