English

با اجرای طرح آبرسانی صورت گرفت؛

رفع کمبود آب آشامیدنی شهر کمه در سمیرم

مدیرعامل آبفای استان اصفهان از کمبود آب آشامیدنی شهر کمه در سمیرم با اجرای طرح آبرسانی خبر داد.

رفع کمبود آب آشامیدنی شهر کمه در سمیرم
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، حسین اکبریان گفت: به‌دنبال اجرای طرح آبرسانی در شهر کمه سمیرم، با افزایش ۱۲ لیتر بر ثانیه به منابع آب موجود، کمبود آب آشامیدنی این شهر برطرف شد.

وی جمعیت زیرپوشش این طرح را حدود ۵ هزار نفر بیان کرد و افزود: در این عملیات، ۳ هزار و ۲۰۰ متر لوله‌گذاری با لوله به قطر ۱۶۰ میلی‌متر اجرا شده است.

این‌مقام‌مسئول اعتبار اجرای طرح را ۳۵ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: منبع تامین آب شرب این شهر یک حلقه چاه بود که بر اثر کاهش منابع آب زیرزمینی، دبی آن از ۱۲ به ۸ لیتر بر ثانیه رسیده بود و در این شهر با کسری ۵ لیتر بر ثانیه‌ای آب شرب مواجه بودیم.

اکبریان گفت: با اجرای این طرح، آبرسانی در سمیرم کمبود آب شرب شهر کمه به‌طور کامل برطرف شد.

وی افزود: شهرستان سمیرم یکی از ۳ شهرستان استان اصفهان است که طرح جهاد آبرسانی در آن در حال اجراست و با اجرای کامل این طرح ۳۶ روستای آن از مزایای آب شرب و بهداشت پایدار بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان، حجم مجموع عملیات پیش‌بینی‌شده را در این طرح شامل ۱۲۹ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث ۱۶ باب مخزن زمینی با حجم ۴۷۵۰ مترمکعب، احداث دو باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه دانست و گفت: در شهرستان سمیرم ۱۰۰ روستا زیر پوشش خدمات شرکت آبفای این شهرستان قرار دارند که به ۱۹ روستا سیار آبرسانی می‌شود و با تحقق طرح جهاد آبرسانی، به آب شرب پایدار متصل خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه