English

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبرداد؛

رقابت ۳۳۰ شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه با حضور 330 نفر از استان اصفهان برگزار می‌شود.

رقابت 330 شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، حمید بخشی در جمع خبرنگاران در ارتباط با برگزاری مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان اظهار کرد: چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همچنین استان اصفهان با تشکیل ستاد و تبلیغات از اول خردادماه امسال آغاز شد.

وی افزود: ثبت‌نام شرکت‌کنندگان از این تاریخ تا 29 خردادماه انجام شد و در مجموع سه هزار و 57 نفر شامل 751 نفر از برادران و دو هزار و 305 نفر از خواهران در این دوره از رقابت‌ها در رشته‌های معارفی و آوایی نام‌نویسی کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به راه‌یافتگان به مرحله استانی بیان کرد: مسابقات منطقه‌ای و شهرستانی در 12 منطقه از 13 تیرماه تا 18 مردادماه برگزار شد و در مجموع 330 نفر شامل 172 خواهر و 158 برادر در رشته‌های آوایی موفق به حضور در مرحله استانی شدند.

وی ادامه داد: مسابقات استانی از 12 تا 14 شهریورماه 1403 در محل دانشگاه علوم قرآنی شهرستان برخوار با حضور 12 داور، یک ناظر و یک داور غیربومی در بخش خواهران و 15 داور و دو ناظر در بخش برادران برگزار می‌شود.

بخشی با اشاره به رشته‌های موجود در این دوره از مسابقات تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌ها سنین 12 تا 18 سال نیز در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق، به رقابت می‌پردازند؛ علاوه‌بر آن رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، قرائت ترتیل، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نیز با حضور شرکت‌کنندگان بالای 18 سال برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با زمان برگزاری مسابقات معارفی بیان کرد: در رشته‌های معارفی، رقابت در معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه عمومی سوره‌های لقمان، حجرات و حشر انجام می‌شود که از 813 شرکت‌کننده، 204 نفر به مرحله استانی راه یافته‌اند؛ مرحله استانی رشته‌های معارفی در تاریخ پنجم مهرماه برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به تغییر محل برگزاری مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته عنوان کرد: به علت وضعیت گرمی هوا و پذیرایی مناسب از شرکت‌کنندگان، محل متفاوتی برای این دوره از مسابقات استان اصفهان در نظر گرفته شد؛ از طرفی دانشگاه علوم قرآنی از نظر فنی نیز کیفیت خوبی داشته و به برگزاری بهتر مسابقات کمک می‌کند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که در هر دوره با تغییر میزبانی مسابقات، تنوعی برای عوامل اجرایی این رویداد و همچنین شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها ایجاد شود.

بخشی ادامه داد: در این دوره از مسابقات در شهرستان‌ها تغییراتی در حوزه فنی، اجرا و مدیریت آن انجام شد و در مرحله استانی نیز تغییرات کلی در حوزه داوری، فنی، نظارت، تشریفات و پذیرایی ایجاد شده است.

وی با اشاره به زمان‌بندی انجام شده در این دوره از مسابقات بیان کرد: تدابیر لازم برای اسکان شهرستان‌های متقاضی در دانشگاه علوم قرآنی برخوار اندیشیده شده و در روند برگزاری نیز، زمان‌بندی و تفکیک حضور هر شهرستان برای جلوگیری از اتلاف وقت متسابقین در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: برپایی غرفه کودک و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی توسط دستگاه‌ها، موسسات قرآنی، بقاع متبرکه و اشخاص دیگر در حاشیه مسابقات از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این دوره از مسابقات است.

این مقام مسئول گفت: دعوت از مسئولان استان به صورت مکاتبه‌ای انجام شده و از قرآن‌آموزان، جامعه قرآنی، خانواده معظم شهدا و همه علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن نیز دعوت می‌کنیم که در این رویداد حضور داشته باشند؛ هیچ محدودیتی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان از رقابت‌ها وجود نداشته و امکانات لازم برای آنها در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه