English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۲۶ هزار خانوار اصفهانی در طرح جوانی جمعیت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تا کنون در استان اصفهان بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ خانوار برای طرح جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام بیش از ۲۶ هزار خانوار اصفهانی در طرح جوانی جمعیت
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،علیرضا قاری قرآن در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: در استان اصفهان تاکنون بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ متقاضی برای بهره مندی از مزایای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال اقدام به ثبت نام کرده‌اند. 

وی افزود: از این میزان متقاضیان که در سامانه طرح های حمایتی مسکن ثبت نام نمودند، افزون بر ۲۰ هزار خانوار برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (خانوارهایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده‌است) و بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال بوده‌اند.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: پس از بررسی های بعمل آمده در حال حاضر و تا کنون درخواست بیش از پنج هزار و ۲۰۰ متقاضی تایید نهایی شده است. 

وی با بیان اینکه برای بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی قرعه کشی جهت تخصیص زمین انجام شده است، گفت: از این میزان بیش از ۱ هزار نفر مربوط به خانوارهای دارای ۴ فرزند و مابقی خانوارهایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولدشدن، بودند. 

قاری‌قرآن بیان کرد: با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان اصفهان، برای تأمین اراضی مورد نیاز از طریق توافق با مالکین خصوصی و همچنین الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها اقداماتی در دست انجام است تا به لطف خدا بتوانیم به‌تمامی افراد مشمول جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان اعطا کنیم.   

وی خاطرنشان کرد: مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی، در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت امکان واگذاری زمین نیست و برای متقاضیان در این شهرها می‌بایست در شهرهای مجاور و یا شهرهای جدید زمین واگذار شود و یا در صورت موافقت والدین در محل تولد پدر یا مادر زمین دریافت کنند مشروط بر اینکه شهری که انتخاب می‌کنند زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داشته‌باشد. 

این مقام مسئول گفت: ارزش اراضی در نظر گرفته شده برای خانواده های مشمول یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان است که در صورت بالا بودن ارزش زمین از قیمت تعیین شده به صورت مشاعی این اراضی به دو یا سه خانواده واگذار می شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: خانوارهایی که مشمول این قانون هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت نسبت به ثبت نام اقدام کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه