English

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبرداد؛

واگذاری زمین به سرمایه گذاران بخش کشاورزی در اصفهان

مدیر اموراراضی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان از واگذاری زمین به سرمایه گذاران بخش کشاورزی در اصفهان خبرداد.

واگذاری زمین به سرمایه گذاران بخش کشاورزی در اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محمدتقی فرهادی در تور رسانه ای خبرنگاران از طرح‌های کشاورزی و دامداری شهرستان شاهین شهر و میمه بیان داشت: در استان بیشترین واگذاری اراضی کشاورزی برای امنیت غذایی بدون تغییر کاربری می باشد.

وی افزود: یکی از رویکردهای دولت‌ها، فراهم کردن زیر ساخت و بسترهای مناسب برای توسعه فعالیت‌های تولیدی و کشاورزی در اراضی ملی است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: نقش مدیریت امور اراضی علاوه بر نظارت به درخواست‌های تغییر کاربری پیگیری اراضی تحویل داده شده به سرمایه گذاران برای بررسی روند استفاده از این زمین‌ها می باشد.

در ادامه نیز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه شهرستان شاهین شهر 12 هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی کشاورزی دارد، بیان داشت: در این شهرستان گندم و ذرت هر کدام با سه هزار و ۵۰۰ هکتار و جو با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و کلزا با 100 هکتار دارای بیشترین سطح کشت در این منطقه است.

مصطفی عباسی گفت: شهرستان شاهین شهر و میمه در بخش دامداری رتبه دوم تولید مرغ و تخم مرغ در استان اصفهان را دارد.

 وی افزود: شهرستان شاهین شهر با دارابودن چندین دامداری بزرگ صنعتی دارای رتبه سوم دامداری در استان اصفهان می باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: این منطقه برای هفتمین سال در حوزه کشت کلزا در استان و بیشترین تولید در کشور را ثبت کرده است که ر هر هکتار 6 تا 7 تن کلزا کشت کردیم .

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌شهر با اشاره به تغییر الگوی کشت در ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان شاهین شهر گفت: با حذف محصولات پر آب‌بر محصولاتی کم آب‌بر مانند پسته، زعفران، گل محمدی و گلرنگ در این خطه جایگزین و کشت شده است.

عباسی اضافه کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه اولین شهرستان کشور بود که آبیاری قطره‌ای را برای گندم و جو نیز به کار برد و این روش در بندرعباس نیز اجرایی شد و از حدود نیمی از سه هزار و 500 هکتار کشت گندم به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود و صیفی جات نیز به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود و و این شهرستان در حوزه استفاده بهینه از آب پیشرو است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان شاهین شهر در مصرف بهنیه آب برای کشت محصولات در کشور پیشرو است، افزود:در حال حاضر 650 هکتار درخت پسته در این منطقه وجود دارد که 500 هکتار از آن به صورت آبیاری قطره‌ای می باشد.

 

اولین مجتمع و دانشکده تخصصی زنبور عسل در خاورمیانه

مدیر بازرگانی مجتمع تولید عسل دنا در ادامه این تور رسانه ای گفت: مجتمع پرورش زنبورعسل دنا اولین مجتمع و دانشکده تخصصی پرورش زنبورعسل در خاورمیانه است که با تلاش مهندسین و زنبورداران مجرب خود توانسته انواع فرآورده های زنبورعسل در شعبات داخلی و خارجی ارائه کند.

شهریار ناظمی با بیان اینکه مجتمع پرورش زنبور عسل اولین مجتمع و دانشکده تخصصی زنبورعسل در خاورمیانه می باشد ، گفت: عسل دنا در راستای توسعه و اهداف بلند مدت خود تاسیس مرکز آموزش عالی ، کتابخانه تخصصی زنبور عسل ، دانشکده تخصصی زنبورعسل همچنین پذیرش دانشجو و تربیت نیروی انسانی متخصص را در نظر دارد تا ضمن مشارکت در ارتقاء تراز علمی کشور و انتقال دانش نوین جهانی در رشته های مختلف و مرتبط با پرورش زنبور عسل در توسعه و انتقال فناوری های جدید و دانش بنیان و رفع نیازهای فنی و تخصصی ، گام های موثری در جهت توانمند سازی علمی و ارتقاء جایگاه ایران عزیزمان در فناوری و تولید علم و افزایش قدرت ملی و پیشرفت کشور بردارد.

وی ادامه داد:دستاورد امروز مجتمع پرورش زنبور عسل دنا با پشتوانه چهار دهه تلاش و کوشش علمی و عملی ضمن حفظ ذخایر ژنتیکی زنبور عسل کشور شامل تولید ژله رویال، گرده گل، زهرزنبور عسل، بره موم، اصلاح نژاد زنبور عسل، ملکه ی زنبور عسل و انواع عسل های دارویی می باشد.

در ادامه این بازدید مدیرعامل شرکت گلشهد نقش جهان گفت: شرکت شهدینه آران هشت بهشت از سال 1398 در زمینه تولید انواع روغن خوراکی مشغول به فعالیت شده است.

علی اکبر نصیری با بیان اینکه شرکت گلشهد حدود 12 محصول با محوریت ذرت دارد، اظهار داشت: در این شرکت محصولات با بالاترین کیفیت و با استفاده از بروزترین دستگاه های روز دنیا تولید و در سطح کشور عرضه می گردد.

به گزارش موج؛ در این تور رسانه ای خبرنگاران از واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار شاهین شهر، شرکت کشت مادر تولید کننده فلفل دلمه ای و شرکت مهستان نقش جهان (احیای کاروانسرای عباسی مادر شاه) بازدید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه