English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

نهادهای فرهنگی در کنار اوقاف به ترویج قرآن کمک کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: محوریت مسابقات قرآن با اداره‌کل اوقاف بوده و نهادهای دیگر مثل ارشاد باید در کنار اوقاف در راستا ترویج، فهم و عمل به قرآن فعالیت کنند.

نهادهای فرهنگی در کنار اوقاف به ترویج قرآن کمک کنند
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، سیدمهدی سیدین‌نیا در حاشیه چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان اظهار کرد: ما همیشه از قرآن به‌عنوان معجزه ابدی خداوند توسط پیامبر اکرم (ص) یاد می‌کنیم و خداوند متعال از این طریق یادگاری در بین امت قرار داد که آنها بتوانند هر لحظه به آن رجوع کرده و آنچه در گذشته تاریخ، حال و آینده پیش‌روی انسان است را از آن دریافت کنند.

وی افزود: اینکه چقدر از این نعمت استفاده می‌کنیم به خود ما برمی‌گردد، در طول تاریخ نشان داده شده بسیاری توانستند به این معجزه ابدی و کتاب عظیم دسترسی پیدا کرده و در معارف ژرف آن غواصی کرده و حقایق عظیم آن را چه درمورد خود و چه در مورد محیط پیرامون بفهمند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تاثیر برگزاری مسابقات قرآنی در جامعه عنوان کرد: وقتی ما با چنین کتاب عظیمی که هدیه خداوند است مواجه هستیم، عوامل بسیاری می‌توانند در شناخت قرآن، انس با آن و دریافت معرفت از آن به ما کمک کنند و مسابقات قرآن یکی از همین عوامل بوده و می‌تواند در این راستا جامعه و به‌ویژه فعالان این حوزه را با ایجاد یک رقابت سالم هدایت کرده و به درک صحیح و عمیق قرآن کمک کند.

وی در ارتباط با نقش تعامل بین‌دستگاهی در ترویج فرهنگ قرآنی بیان کرد: اداره‌کل اوقاف به عنوان متولی برگزارکننده مسابقات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زیر مجموعه یک وزارت هستند؛ هرچند جزیره‌ای شدن مدیریت و شرح وظایف تا حدودی آنها را از هم دور کرده است اما چون در مجموع در یک مسیر فرهنگی قرار داشته و در راستای آن تلاش می‌کنند، می‌توانند با مشارکت با یکدیگر اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

سیدین‌نیا افزود: این موضوع به ویژه در حوزه قرآن وجود داشته و یکی از محورهای مهم فعالیتی در ارشاد قرآن است؛ اداره‌کل ارشاد استان اصفهان امروز جایگاه ویژه‌ای در آموزش و ترویج قرآن داشته و طرح‌های مختلفی در این زمینه اجرا کرده است.

وی ادامه داد: این موارد زمینه‌هایی است که می‌تواند هم‌افزا شدن دستگاه‌ها را به دنبال داشته باشد اما محوریت مسابقات با اداره‌کل اوقاف بوده و نهادهای دیگر مثل ارشاد باید در کنار اوقاف در راستا ترویج، فهم و عمل به قرآن فعالیت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ضرورت حمایت از برگزیدگان مسابقات قرآن تصریح کرد: حمایت از نخبگان و افراد برجسته در حوزه قرآن در بخشی نیازمند قانون‌گذاری است و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند نقش ویژه‌ای در این زمینه داشته باشد؛ وزارت ارشاد به‌دلیل متولی بودن در حوزه فرهنگ تاثیر به‌سزایی در این شورا داشته و باید پیشنهادات خوبی در این زمینه ارائه شود.

وی افزود: موارد و مصادیق در این بخش بسیار مهم است و پیشنهادات و درخواست‌های مطرح شده در این زمینه به دلیل پشتوانه‌ای به‌نام شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند جایگاه قانونی پیدا کرده و درجامعه نهادینه شود.

سیدین‌نیا با تاکید بر نقش رسانه در حمایت از نخبگان قرآنی عنوان کرد: در بخشی دیگر رسانه بسیار تاثیرگذار بوده و باید بیش از الان وارد میدان شود؛ در مسابقات قرآن باید به گونه‌ای عمل شود که رسانه‌ها احساس تعلق بیشتری نسبت به نخبگان این حوزه داشته باشند و با آنها همان‌گونه که با یک فرد مشهور در زمینه‌های دیگر رفتار می‌شود، برخورد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: افراد برجسته در حوزه قرآن باید در رسانه‌ها حضور جدی داشته و در آنجا به بیان فکر و نظرات آنها پرداخته شود و این می‌تواند به ارتقا جایگاه آنها در جامعه کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه