English

مدیرکل گمرکات استان اصفهان خبر داد:

کاهش ۳۵ درصدی صادرات گمرکات استان اصفهان در پنج ماهه امسال

مدیرکل گمرکات استان اصفهان از کاهش ۳۵ درصدی صادرات گمرکات استان اصفهان در پنج ماهه سال جاری خبر داد.

 کاهش ۳۵ درصدی صادرات گمرکات استان اصفهان در پنج  ماهه امسال
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، رسول کوهستانی پزوه بیان کرد: در پنج  ماهه  سال ۱۴۰۳ صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان به میزان ۷۶۱ هزار و ۸۰۸ تن و به ارزش ۴۹۰ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار بوده، به طوری‌که روزانه به‌طور متوسط تشریفات صادرات ۲۵۳ کامیون ( ۲۰ تن) انجام می‌شود.

 وی افزود: در این مدت، صادرات گمرکات استان اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزنی ۱۶ درصد و از حیث ارزش ۳۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۴۶۰ نوع کالا برشمرد و اظهار کرد: طی این مدت  عمده‌ترین محصولات صادراتی از گمرکات استان اصفهان محصولات پتروشیمی  ۱۳۴ میلیون دلار  و با ۳۸ درصد رشد، چدن، آهن و فولاد ۱۱۸ میلیون دلار با ۶۲ درصد کاهش،  محصولات لبنی با ۵۶ میلیون دلار با ۴۴ درصد رشد، فرش ماشینی و دستباف ۳۳ میلیون دلار یک درصد رشد و مس و مصنوعات آن با ۳۰ میلیون و ۹ درصد کاهش  و سایر کالاها نیز ۱۱۹ میلیون دلار و ۹ درصد کاهش بوده است.

وی مهم‌ترین دلیل کاهش صادرات پنج ماهه از طریق گمرکات استان را کاهش صادرات فلزات به خصوص آهن، فولاد و چدن برشمرد و اظهار کرد: با بخشنامه جدید بانک مرکزی در مرداد ماه امسال مبنی بر اصلاح الزام عرضه ارز صادراتی فولاد سازان در سامانه نیما و همچنین بازگشت ارز صادراتی فولاد سازان برای واردات خود یا شرکت‌های هم گروه با نرخ توافقی، روند کاهشی صادرات فولاد متوقف و حتی نرخ رشد آن افزایشی شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان درباره واردات از طریق گمرکات استان اصفهان اذعان داشت: طی این مدت، ۲۸۱ میلیون دلار به وزن ۶۳ هزار تن از طریق گمرکات استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۴ درصد و لحاظ وزنی ۱۲ درصد رشد داشته است. وی تاکید کرد: مهم‌ترین کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان خط تولید و مواد اولیه واحدهای تولیدی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه