English

نخستین قرارداد رسمی خواهرخواندگی بین المللی کاشان منعقد شد

به منظور توسعه مناسبات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری نخستین قرارداد رسمی خواهرخواندگی بین المللی کاشان منعقد شد.

نخستین قرارداد رسمی خواهرخواندگی بین المللی کاشان منعقد شد
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، گفت: نخستین قرارداد رسمی خواهرخواندگی بین المللی کاشان که مقدمات آن در گذشته فراهم شده بود، با شهر کازانلاک بلغارستان منعقد شد.

سیدهادی مسعودی علوی با اشاره به تشابهات دو شهر کاشان و کازانلاک بیان کرد: کازانلاک علاوه بر پیشینه و قدمت تاریخی، از حیث تولید فرآورده های گل محمدی یکی از شهرهای مهم در این عرصه محسوب می‎شود و یکی از گزینه‎های مطلوب برای همکاری و تعاملات بین المللی در این حوزه به شمار می آید.

وی، خاطرنشان کرد: با انعقاد قرارداد خواهرخواندگی میان کاشان و کازانلاک می‎توان شاهد استفاده از ظرفیت‎‌های مشترک به ویژه حوزه اقتصادی، گردشگری و کشاورزی بود و اتفاقاتی نظیر اعزام فعالان و کارآفرینان گل محمدی کاشان به بلغارستان بود که مقدمات آن فراهم شده است؛ همچنین می‎توان با این اقدام، استفاده از دانش و مهارت نیروهای متخصص در هر دو شهر را رقم زد.

به گفته وی، انتقال تجربیات فعالان حوزه گل محمدی و تولید فرآورده های این محصول یکی از زمینه‎هایی است که در این قرارداد خواهرخواندگی مورد توجه قرار گرفته است.

مسعودی علوی با تأکید بر اینکه این سفر به دعوت رسمی و با میزبانی شهر کازانلاک و پیگیری ها و تاکید سفارت ایران در بلغارستان صورت گرفت، تصریح کرد: بلغارستان دروازه ورودی کشورهای اتحادیه اروپا است که توافقات صورت گرفته بین این دوشهر و اجرایی شدن آن، می تواند دستاوردهای مناسبی برای کاشان و کشورمان داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم این اتفاق مهم که نخستین قرارداد رسمی خواهرخواندگی بین المللی کاشان محسوب می‎شود بتواند زمینه ساز همکاری‎ها و تعاملات بیشتر خطه سیلک با سایر شهرهای جهان شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه