English

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبرداد؛

تصمیم جدی در برنامه هفتم توسعه کشور برای حمایت از نخبگان قرآنی

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تصمیم جدی در برنامه هفتم توسعه کشور در حال برنامه‌ریزی و اجرا است که تلاش می‌کند منزلت اجتماعی نخبگان قرآنی را مدنظر قرار دهد.

تصمیم جدی در برنامه هفتم توسعه کشور برای حمایت از نخبگان قرآنی
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، محمدرضا پورمعین در حاشیه بازدید از مسابقات قرآنی در اصفهان اظهار کرد: قرآن کریم مهم‌ترین اصل فرهنگی ما در حوزه تربیت نیروهای انسانی مجرب بوده و سازمان اوقاف و امور خیریه با برگزاری بیش از 40 دوره مسابقات قرآنی به دنبال تربیت قرآنی در خانواده، فرد، جامعه و کشور است؛ به این منظور در این سازمان اهداف و برنامه‌های زیادی در نظر گرفته شده و در این راستا از سازمان‌های فرهنگی و غیرفرهنگی درخواست مشارکت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اصفهان قطب قرآنی و پایتخت فرهنگی کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: بیش از 80 درصد اهداف و برنامه‌های تعیین شده برای این مسابقات قرآنی در اصفهان محقق شده است. 

ناظر چهل‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان افزود: اصفهان در حوزه‌های مختلف شاخصه‌های منحصربه‌فردی دارد و طبعاً قاریان قرآن و چهره‌های فرهنگی نیز از این قاعده پیروی کرده‌اند و توانسته‌اند رتبه‌های خوبی در حوزه‌های قرآنی به دست آورند.

وی با اشاره به زمان برگزاری مسابقات  قرآن بیان کرد: تاریخ و زمان برگزاری مسابقات به دلیل محدودیت‌های زمان که از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اعمال شده بود کار را با فشردگی همراه کرد و بسیاری از شرکت‌کنندگان در تعطیلات آخر ماه صفر فرصت حضور نداشتند اما استفاده از فضای مجازی و کاری که توسط کمیته رسانه این دوره از مسابقات صورت گرفت اندکی تسهیل‌گر بود. 

پورمعین با بیان اینکه در بخش داوری و فنی نکته ابهامی وجود نداشت، عنوان کرد: داوران زیادی در اصفهان حضور دارند و این استان در این حوزه کمبودی نداشت؛ از سوی دیگر حضور شرکت‌کنندگان بین‌المللی و توانا، بحث‌های تخصصی و دقت در نوع ثبت و ضبط مسابقه قابل تامل بوده و این روند، انتظار ما اط استان اصفهان برای سال‌های آینده  را افزایش می‌دهد. 

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به حمایت از نخبگان قرآنی توسط این سازمان گفت: تصمیم جدی در برنامه هفتم توسعه کشور در حال برنامه‌ریزی و اجرا است که تلاش می‌کند منزلت اجتماعی، امتیازات علمی و فرهنگی، تطبیق مدرک تحصیلی، امتیازات مادی مثل وام‌ها و بیمه‌های خوب و حمایت از آثار و تولیدی در دستور کار قرار دهد و امیدواریم در برنامه هفتم توسعه به اجرا برسد.

وی حافظان قرآن را سرمایه‌های ملی دانست و افزود: بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نام بزرگان قرانی خود را در فرهنگ اجتماعی ثبت کرده‌اند؛ امیدوارم در دهه پنجم انقلاب اسلامی قرآنیان را به‌عنوان سرمایه ملی بشناسیم و این امر در نظام جمهوری اسلامی محقق شود.

پورمعین با بیان اینکه کاهشی در تعداد حافظان قرآن نداشته‌ایم اما روند توسعه کند است، تصریح کرد: باید سرعت، کیفیت و کمیت ارتقا یابد و به این منظور اوقاف و مرکز آموزش که متولی این امر است و همچنین مدیران در این حوزه جهت‌دهی لازم را داشته تا از این سرمایه‌های ملی به نحو مقتضی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت کمک‌های مادی و غیرمادی به فعالان قرآنی، بیان کرد: به شخصه اعتقاد دارم هر حافظ قران باید ماهیانه ۱۰ میلیون تومان کمک چه یه صورت مادی و چه غیرمادی دریافت کند تا تحت تربیت و پوشش یک استاد، بیمه خوب و حمایت معنوی قرار گرفته و همچنین در شهر، استان و کشور از جایگاه و منزلت اجتماعی برخوردار باشد و خانواده‌ها نیز به این امر توجه نشان دهند.

ناظر چهل‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان با بیان اینکه راه توسعه طولانی است و ما تجربه و تمرین کافی در این حوزه نداریم، گفت: طبیعتا حوزه‌های ورزشی ده‌ها و صدها سال از حوزه قرآن جلو افتاده‌اند و باید این فاصله جبران شود؛ اگر حافظ جوان قرآن در یک شهر و استانی رشد کرد باید خیالش از جنبه‌های مختلف زندگی راحت باشد و امیدواریم که در برنامه هفتم توسعه اتفاقات ویژه‌ای رخ دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه