English

رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان:

مرگ مسائل معنوی و فرهنگی در تصدی‌گری دولتی است

رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان گفت: باید فعالیت‌های قرآنی و مذهبی را از قالب دولتی خارج کرد چرا که مرگ مسائل معنوی و فرهنگی در تصدی‌گری دولتی است.

مرگ مسائل معنوی و فرهنگی در تصدی‌گری دولتی است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، حجت‌الاسلام سید احمد سجادی در مورد راهکاری برای ارتقا جایگاه فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار کرد: در هر حوزه به‌خصوص در بخش فرهنگ درصورتی‌که حمایت دولتی دورادور و بدون چشم داشت انجام شود موفق خواهد شد؛ اما هنگامی که دولتمردان با انگیزه‌های غیرمعنوی فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را انجام می‌دهند نتیجه‌ای معکوس به همراه دارد.

وی با بیان اینکه انحصاری کردن بلای جان فعالیت‌های فرهنگی شده افزود: فعالیت‌های فرهنگی اگر به سمت انحصاری شدن پیش برود کم‌کم شاهد تعطیلی آنها خواهیم بود چرا که انحصارطلبی تنها گزارش ردکردن و ارائه آمار مطرح است و در نهایت نتیجه آن خاموشی چراغ فرهنگ است. 

رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان گفت: باید فعالیت‌های قرآنی و مذهبی را از قالب دولتی خارج کرد چرا که مرگ مسائل معنوی و فرهنگی در تصدی‌گری دولتی است و در این میان بحث مردمی‌بودن مغفول باقی می‌ماند.

حجت‌الاسلام سجادیه اذعان کرد: در مباحث فرهنگی و قرآنی لازم است دولت حرکت حمایتی داشته باشند، به طور مثال قبل از انقلاب اسلامی ایران هیچ نهادی از جلسات قرانی حمایتی نداشت؛ اما جلسات خانگی قرآن به‌وفور بود و امروز هم پیاده‌روی اربعین و حضور گسترده مردم در این مراسم گواه این مطلب است که مردمی‌سازی مباحث تا چه حد می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه هر زمان فرهنگ مردمی باشد و مردمی پیش برود اتفاقات مثبتی را رقم می‌زند و به عبارتی آن حوزه را احیا می‌کند تصریح کرد: ورود افراطی دولت به مباحث و حتی جلسات مردمی قرآنی کار را سخت کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان گفت: امروز بهترین نرم‌افزارهای فرهنگی و قرآنی را دولت تولید نمی‌کند؛ بلکه نهادهای مردمی و به‌خصوص نسل جوان هستند که بااحساس نیاز به سمت تولید و اجرا این فرایندها می‌روند در این مسیر دولت می‌تواند نقش حمایتی و تسهیلگری داشته باشد.

حجت‌الاسلام سجادی افزود: لازم است هر حرکت فرهنگی که پیش‌بینی می‌شود توسط سازمان‌ها و نهادهای مختلف بر اساس توانایی موجود مورد پشتیبانی قرار گیرد؛ اما اجرا به دست مردم باشد و دولت کادرسازی انجام دهد دولت کلاس آموزشی برگزار کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه