English

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان خبرداد؛

اجرای طرح نمونه گیری طیور بومی برای ردیابی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در لنجان

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان از اجرای طرح نمونه گیری از طیور بومی جهت ردیابی مولکولی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان لنجان خبرداد.

اجرای طرح نمونه گیری طیور بومی برای ردیابی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در لنجان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، محمد سلیمانی پور گفت: یکی از خسارت بار ترین و مهلک ترین بیماری های مربوط به حوزه پرورش ، در صنعت طیور بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می باشد.

وی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان یکی از مهمترین تهدیدهای صنعت طیور و همچنین یکی از بیماریهای زئونوز ( مشترک بین انسان و دام ) می باشد که در صورت شیوع منجر به خسارات زیادی از جمله اقتصادی، اجتماعی و اعمال محدودیت های متعدد برای صنعت طیور می گردد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان همچنین گفت: در راستای اجرای این طرح شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان اقدام به نمونه برداری سرمی، بالغ بر 600 قطعه طیور بومی در روستاهای سطح شهرستان نموده که  این طرح در قالب تعداد 2 اکیپ دو نفره از کارشناسان این شبکه و در روستاهای کلیشادرخ، مورکان، رحمت آباد ، چمعلیشاه، هاردنگ و زمان آباد و به مدت 7 روز برگزار گردید.

سلیمانی پور در پایان از کلیه اهالی روستاهای مذکور که در این طرح شرکت و با کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان همکاری نموده بودند تشکر و اضافه کرد: همکاری در طرح هایی از این دست علاوه بر اینکه گزارشی از سلامت دام و طیور روستاییان ارایه می نماید. بالطبع ، امنیت بهداشتی اهالی و پرورش دهندگان دام و طیور در روستاها را نیز تضمین می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه