English

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

۱۰۰ رشته و گرایش در حوزه‌های علمیه سراسر کشور در حال اجرا است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اکنون نزدیک به ۱۰۰ رشته و گرایش در حوزه‌های علمیه سراسر کشور در حال اجرا است.

۱۰۰ رشته و گرایش در حوزه‌های علمیه سراسر کشور در حال اجرا است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،آیت‌الله اعرافی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه منطقه کاشان ضمن اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره پنج هزار شهید طلبه با بیان اینکه علم، تحقیق، پژوهش و تولید علوم در ساعات مختلف از نشانه‌های حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: حوزه اخلاق و تربیت، حوزه اجتماعی و خدمت به مردم، نگاه به جهان معاصر و نگاه بین‌المللی از جمله شاخص‌های حوزه علمیه باید باشد. 

وی با بیان اینکه نباید در طوفان سختی‌ها کم بیاوریم، افزود: حوزه‌های علمیه همواره در طول تاریخ با سختی‌هایی رو به رو بوده است اما این سختی‌ها هیچ‌گاه علما را از پای ننشاند و ما تا پای جان در خدمت مردم هستیم و در برابر ملامت‌ها عقب‌نشینی نمی‌کنیم. 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه راهبر تمدن جدید بشری و پایه گذار تمدن نوین اسلامی است،تأکید کرد: راهبری حرکت‌های علمی و تحولات جهان و این کار ما و شما است، امروز هم این ذخائر و میراث عظیم وجود دارد و باید با این نگاه وارد میدان شویم، ما باید در کنار دانشگاه و مراکز علمی، راه پیشبرد آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی را پیش بریم، این راه در همه عالم رهرو و این گفتمان در همه عالم خریدار دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه 10 طرح ویژه حوزه‌های علمیه خواهران در نظر گرفته شده که اقدامات آن در حال انجام است، خاطرنشان کرد: به دلیل استعدادهای منطقه کاشان و مجاورت با حوزه علمیه قم از کاشان انتظاری فراتر از شرایط خوب فعلی می‌رود و باید به قطب قوی‌تر حوزوی تبدیل شود

آیت‌الله علیرضا اعرافی اظهار داشت: منطقه تاریخی و فرهنگی کاشان مهم و یکی از نقاط تمدن بشریت و از یک دیرینه بسیار کهن برخوردار بوده و یکی از سرزمین‌های دارای نقش در تمدن بوده است. 

وی با بیان اینکه افتخار مردم منطقه کاشان استقبال شایسته از اسلام و استقبال و کرامت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است، افزود: سلسله بزرگ عالمان منطقه کاشان نمادی از این منطقه در ایران اسلامی است و خاندان‌های بزرگ و مشاهیر مختلف در عرصه‌های گوناگون از منطقه کاشان بروز و ظهور کرده است. 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز نیز انتظار می‌رود کاشان سرآمد در عرصه‌های مختلف باشد، خاطرنشان کرد: دانشگاهیان و فرهنگیان در این زمینه نقش مهمی دارند اما حوزه علمیه در طوفان حوادث امروز نقش بزرگی دارد. 

وی با بیان اینکه ما در برابر نوجوانان و جوانان و مردم ایثارگر رسالت بزرگی به دوش داریم، گفت: این رسالت در منطقه کاشان بیش از پیش احساس می‌شود و باید با شهدا، امام شهدا، مراجع عالیقدر و رهبر معظم انقلاب بیعت و میثاق جدیدی منعقد کنیم تا در همه ساعات و ابعاد خدمت‌‌رسانی کنیم.

آیت‌الله علیرضا اعترافی افزود: این رشته‌ها در حوزه‌های تعلیم تربیت، مشاوره، تفسیری و کلامی که پاسخ‌گوی نیازهای نوجوان و جوان امروز کشور است طراحی شده و در حال گسترش است.

وی بیان کرد: در کاشان نیز هفت رشته و گرایش تاسیس شده در حال توسعه و گسترش است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه‌های علمیه کاشان در بخش برادران و خواهران حوزه‌های خوب و مطلوبی می‌باشد که با مصوباتی که در این سفر انجام شد، شاهد رشد و تعالی بیشتر این حوزه.ها خواهیم بود،  

وی خاطر نشان کرد: قریب به ۲ هزار طلبه برادر و خواهر در کاشان با ۳۰۰ استاد مشغول به تحصیل هستند. 

به گفته وی، در حوزه‌های علمیه کشور طرح‌های تحولی متعددی آماده شده که به ترتیب در حال اجرا است، یکی از طرح‌های مهم نظام تخصصی معطوف به نیازهایی که جامعه دارد که در این زمینه ده‌ها رشته جدید و منطبق با نیازهای جامعه تعریف شده است. 

آیت‌الله اعرافی از مردم منطقه کاشان، آموزش و پرورش، دانشگاه و تمامی حوزه‌های علمیه که برای پیشرفت علم، فرهنگ، اخلاق و معنویت تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه