English

معاون تعاون اداره کار استان اصفهان خبرداد:

بهره برداری از ۵۷ طرح تعاونی در اصفهان

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از افتتاح ۵۷ طرح تعاونی در اصفهان به مناسبت هفته تعاون خبرداد.

بهره برداری از  ۵۷ طرح تعاونی در اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، روح الامین امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به  افتتاح ۵۷ طرح تعاونی در اصفهان به مناسبت هفته تعاون گفت: این تعداد طرح با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته انجام شده که زمینه اشتغال یک هزار و ۷۰۰ نفر نیز فراهم شده است.

وی افزود: همچنین همزمان با هفته تعاون ۹۶۴ واحد مسکونی توسط ستاد تعاونی مسکن استان با سرمایه گذاری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شعار امسال با با نام جهش تولید با مشارکت مردم است،گفت: مزیت این طرح‌ها این است که با جمع آوری سرمایه‌های خرد اعضا این طرح‌ها به بهره برداری رسیده و کمتر از ۹ درصد سرمایه گذاری انجام شده از طریق تسهیلات بوده است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان داشت: در یکسال گذشته شرکت های تعاونی بیش از ۱۳۰ میلیون دلار صادرات داشتند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

امیری افزود: در یکسال گذشته ۹۷ شرکت تعاونی تشکیل شده است که بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای و سند آمایش سرزمین استان که زاویه با سند آمایش نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته از طریق خط اعتباری ویژه تعاونی‌ها ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۶۰ طرح تعاونی از شهریورماه سال گذشته تا کنون تصویب شده است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: هدف ما تمرکز بر تشکیل تعاونی‌های جدید است که مزایا و جامعه هدف بیشتری دارند  و برای سال آینده تمرکز بر تشکیل توسعه تعاون سهامی عام و توسعه عمران شهرستانی می باشد.

در ادامه این نشست رئیس اتاق تعاون استان اصفهان با بیان اینکه اتاق تعاون، در کنار اداره کل تعاون به‌عنوان عالی‌ترین مقام نهاد مردمی تعاون فعالیت می‌کند و پارلمان بخش تعاون است، گفت: در حقیقیت اتاق تعاون، پل ارتباطی میان تعاون گران و دستگاه‌های دولتی است.

حبیب الله بهرامی بیان داشت: اتاق تعاون به‌موجب قانون از طریق تشکیل گروه‌های ۱۰گانه، مشکلات تعاون‌گران را دریافت و به رؤسای سه قوه منعکس می‌کند‌.

وی با اشاره باینکه اتاق تعاون هدف تصمیم‌سازی و کمک به تصمیم‌گیری مقامات در شوراهای عالی کشور را بر عهده دارد ،افزود: با حضور تعاونی‌ها کمیسیون‌های مختلفی در محل اتاق تعاون شکل می‌گیرد تا مشکلات تعاونی‌ها احصاء و به مقامات منتقل گردد.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: در دولت شهید رئیسی سند طرح توسعه تعاون، تصویب و در دستور کار قرارگرفت که با تشکیل جلسات کارشناسی این سند در هیأت دولت تصویب شد.

مدیر تعاون اداره تعاون اصفهان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه