English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خبرداد؛

ساخت ۱۸ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی مسکن اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از ساخت ۱۸ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی مسکن اصفهان خبر داد.

ساخت ۱۸ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی مسکن اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،میثم مداحی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تعاون گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان توسط تعاونی‌ها در حال ایجاد است که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تا پایان سال به بهره‌برداری  و ۹۶۴ واحد در هفته تعاون افتتاح و تحویل داده می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از اقدامات مؤثر دولت سیزدهم، تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن مهر است که در دستور کار قرار گرفت و طی دو سال اخیر، طی ۳۵ جلسه تعاونی های مسکن کمیته مسکن مهر و حدود ۳هزار واحد سند برای مسکن مهر صادر و ۵ هزار واحد نیز پایان کار گرفتند.

وی با اشاره به  کاهش سالانه نرخ بیکاری در این استان در سه سال فعالیت دولت شهید رئیسی افزود: در استان اصفهان نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ به ۱۰.۷ درصد و در سال گذشته به عدد ۹.۲ درصد رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین در سه ماهه ابتدای سال جاری نرخ بیکاری در استان نیز به ۸.۷ درصد رسیده است.

میثم مداحی با اشاره به شعار سال توسط مقام معظم رهبری بر مبنای مشارکت مردم در جهش تولید گفت: اگر بتوانیم مردم را  در حوزه تولید و اقتصاد مشارکت دهیم افزایش تولید و  ثروت و امنیت نیز محقق می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از ابزارهای مهم برای تحقق این امر تشکیل تعاونی ها با تجمیع سرمایه‌های مردم و در اختیار قراردادن آن در حوزه تولید و ارزش افزوده برای اقتصاد در کشوراست.

وی گفت: یکی از برنامه‌ریزی‌های اساسی در اداره کل تعاون هدفمند کردن تشکیل تعاونی‌ها از طریق توسعه زیرساخت‌های وزارت سامانه جامع و هوشمند تعاونی کشور است.

مداحی تصریح کرد: کارهایی که طی این سال‌ها در حوزه تعاون انجام شده با اعتماد جامعه صورت گرفته است و بر همین اساس مشارکت مردمی را باید از طریق ابزار تعاون توسعه دهیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: از سال گذشته تا کنون  ۳۴ هزار نفر ساعت آموزش برای توسعه کسب‌وکار تعاونی‌ها داده شده که جهادی در حوزه آموزش است.

مداحی در ارتباط با تعداد تعاونی های استان گفت:در استان اصفهان ۷هزار تعاونی وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۷۰۰ شرکت یعنی بیش از ۶۰ درصد از آنها فعال هستند.

به گزارش موج، ۱۶ تا ۲۲ شهریور امسال بعنوان «هفته تعاون» نامگذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه